ناامنی در کمین مجسمه‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۷۲
ناامنی در کمین مجسمه‌ها

خبر ربوده شدن مجسمه «کودک» از خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ونک همزمان با روز جهانی کودک را ابتدا مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و مجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره این اتفاق و پیگیری آن در سازمان زیباسازی گفت: این اتفاق طی سه تا چهار روز گذشته رخ داده است و به‌دلیل اینکه جنس مجسمه از برنز بوده این دزدی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، سیدمجتبی موسوی از انجام بررسی‌های لازم درباره مجسمه سرقت شده شهری از خیابان ولیعصر و تنظیم شکایتی برای ارائه به مراجع انتظامی برای پیگیری موضوع خبر داد. وی با بیان اینکه هر چند وقت یک‌بار شاهد چنین دزدی‌هایی در سطح شهر هستیم، اظهار کرد: متاسفانه دزدی مجسمه مانند تخریب دیگر اموال عمومی شهر وجود دارد و هر از گاهی شاهد سرقت یک مجسمه از سطح شهر هستیم.

این مقام مسوول توضیح داد: یک سالی است که سازمان زیباسازی تصمیم گرفته آثاری را در معابر پیاده‌راه‌ها و حاشیه پارک‌ها نصب کند تا مخاطب بتواند از نزدیک با این آثار ارتباط بگیرد و بیشتر با مجسمه آشنا شود. در اقدام اولیه سه اثر فیگوراتیو را در پیاده‌راه خیابان ولیعصر با فاصله‌ از هم نصب کردیم تا به مرور به این آثار اضافه شود که متاسفانه یکی از این مجسمه‌ها سرقت شده است. سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره چگونگی جلوگیری از چنین سرقت‌هایی گفت: وقتی مجسمه‌یی با متریال فایبرگلاس ساخته شود از سرقت در امان است اما احتمال تخریب آن بالاست. مجسمه‌های برنزی آثار ماندگارتری در شهر هستند و استاندارد بالاتری دارند و ما هم به این سمت گرایش داریم که آثاری با چنین متریالی در سطح شهر داشته باشیم، اما به هر حال به‌دلیل ارزش برنز، احتمال دزدی آن وجود دارد. در واقع هر چیزی از جنس برنز، فلز و مس در سطح شهر از دزدی در امان نیست.

 

ارسال نظر