اعطای مدال طلای انجمن عکاسی هلنیک به یک ایرانی

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۹۱
اعطای مدال طلای انجمن عکاسی هلنیک به یک ایرانی

نمایشگاه آثار عکاسان ایرانی با عنوان «تمدن‌های باستان» با حضور رایزن فرهنگی سفارت ایران در آتن افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار عکاسان ایرانی با عنوان «تمدن‌های باستان» با حضور رایزن فرهنگی سفارت ایران، علی سامعی (نماینده فیاپ در ایران)، رییس و هیات‌مدیره انجمن عکاسی هلنیک یونان و هنرمندان یونانی در آتن افتتاح شد.

این نمایشگاه بخشی از یک رویداد تبادل فرهنگی بین ایران و یونان با عنوان دو تمدن باستانی است که توسط نمایندگی‌های فیاپ در ایران (کلوپ عکس فوکوس) و یونان (انجمن عکاسی هلنیک) برگزار می‌شود و شامل دو نمایشگاه است که نمایشگاه آثار عکاسان ایرانی شنبه ۷ اکتبر ٢٠١٧ مصادف با ۱۵ مهرماه در آتن افتتاح شد و به مدت یک هفته ادامه دارد. نمایشگاه آثار عکاسان یونانی نیز در سال ٢٠١٨ در تهران برگزار خواهد شد. همچنین در این مراسم و با حضور روسای ۲ نمایندگی، تفاهمنامه خواهرخواندگی بین دو نمایندگی فیاپ در ایران و یونان امضا شد. بهترین عکس این نمایشگاه به انتخاب داوران یونانی متشکل از اسپیروس لاتروپولوس، یوانیس لیکوریس و ائوستاش افستاتیادس، اثر برنا میراحمدیان بود که بلیت سفر به یونان و مدال طلای انجمن عکاسی هلنیک به وی اعطا شد.

همچنین همزمان با این رویداد، آثار برگزیده چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام برای هنرمندان یونانی به نمایش در می‌آید. جشنواره بین‌المللی عکس خیام هر ساله با حضور هنرمندان ۷۷ کشور برگزار می‌شود و آثار برنده بیش از ۵۰ بار در شهرها و کشورهای مختلف دنیا به نمایش در می‌آید.

 

 

ارسال نظر