مرکبِ کارگران

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۸۵
مرکبِ کارگران

گروه گوناگون|

 امریکا در فهرست کشورهایی است که بهترین سیستم حمل و نقل شهری را دارد. در بسیاری از شهرهای این کشور، شهروندان بیشترین استفاده را از وسایل حمل و نقل عمومی دارند. طبق گزارش‌های به دست آمده، در نیویورک بیش از نیمی از مردم شهر، خودرو شخصی ندارند و قطارهای شهری در بسیاری از مناطق به صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند. در تازه‌ترین گزارش به دست آمده به بررسی رفت و آمد نیروهای کار امریکایی به محل کار خود پرداخته شده است. در این اطلاعات که توسط اداره آمار امریکا منتشر شده، مقایسه‌یی میان نوع حمل و نقل نیروهای کار در سال‌های 2006و 2016 صورت گرفته است. در این بررسی، گفته شده که در سال 2006 حدود 86.7 درصد از کارگران امریکایی با خودروهای سواری، ون و کامیون به محل کار می‌رفتند. این تعداد حدود 150میلیون کارگر را شامل می‌شدند که در سال 2016 به 128میلیون نفر معادل 85.4 درصد از مجموع کارگران رسید. طبق گزارش‌های به دست آمده در سال 2016 تعداد افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردند، افزایش یافت که این موضوع می‌تواند ارتباط مستقیم با کاهش تعداد کارگرانی داشته باشد که از سواری، کامیون و ون‌ها استفاده می‌کردند. در این سال حدود 5.1 درصد از نیروی کار امریکایی برای رسیدن به محل کار خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده‌اند که این افراد در سال 2006 حدود 4.8درصد از کارگران امریکایی را تشکیل می‌دادند. علاوه بر گسترش سیستم حمل و نقل عمومی در امریکا، تعداد افرادی که در خانه کار خود را انجام می‌دادند در سال 2016 افزایش یافت و این موضوع نیز از دیگر عواملی شد که درصد کارگرانی که از خودروهای سواری، ون و کامیون‌ها برای رسیدن به محل کار خود استفاده می‌کردند، کاهش داد. طبق آمار ارائه شده در سال 2006 حدود 3.9درصد از کارگرهای امریکایی، کار خود را در خانه انجام می‌دادند که این آمار در سال 2016 به 5.1 درصد افزایش یافت. در سال‌های 2006 و 2016 تعداد کارگران دوچرخه‌سوار امریکایی و نیروی کاری که برای رسیدن به محل کار خود از تاکسی و موتورسیکلت استفاده می‌کردند، نوسان چندانی نداشت.

محققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، موثرترین راه برای کاهش استرس ناشی از کار دوچرخه‌سواری تا محل کار است. براساس نتایج تحقیقات افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند، می‌توانند میزان استرس در محیط کار را بهتر کنترل کنند؛ این افراد نسبت به کسانی‌ که با خودرو مسیر کار را طی می‌کنند در فشار کمتری از استرس و ناراحتی هستند. به نظر می‌رسد علاوه بر فرار از ترافیک‌هایی که روزبه‌روز به حجم آنها افزوده می‌شود، این دلایل نیز باعث شده تا بسیاری از امریکایی‌ها همچنان از دوچرخه برای رسیدن به محل کار استفاده کنند. طبق گزارش به دست آمده، افرادی که مسافت خانه تا محل کار خود را پیاده طی می‌کردند نیز در سال 2016 تنها 2درصد کاهش داشت. به نظر می‌رسد با شتاب قابل توجه در زندگی‌های شهری، پیاده‌روی زمان بسیار زیادی از افراد می‌گیرد. از طرفی نیز باید توجه داشت که در این سال‌ها تعداد افرادی که کار خود را در خانه انجام می‌دادند، از 5.4میلیون در سال 2006 به 7.6میلیون نفر در سال 2016 افزایش یافت. این افراد مجبور به رفت و آمد نیستند. صنعت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی از قطب‌های مهم مدیریت شهری و ملی در امریکا به شمار می‌آید؛ از اشتغال‌زایی گرفته تا صرفه‌جویی در هزینه، زمان و بهبود کیفیت زندگی که سلامت جسم و روان شهروندان را شامل می‌شود، همه وابسته به این صنعت است. فارغ از اینکه در امریکا میلیون‌ها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق خدمات‌رسانی در این حوزه امرار معاش می‌کنند، سازمان حمل و نقل عمومی امریکا در گزارشی آورده است که یک خانواده دو نفره اگر فقط از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، می‌توانند سالانه 100هزار دلار در هزینه‌های رفت و آمد خود صرفه‌جویی کنند. با توجه به استانداردهای موجود در امریکا با وجود درصد بالای نیروی کار در این کشور، نرخ رسمی بیکاری باید کم شود اما بسیاری از کارفرمایان در زمینه‌های مختلف از بحران کمبود کارگر شکایت دارند.

درحالی که این کاهش در سهم به میزان 1.4درصدی است، این افزایش در مقایسه با سال 2006 به میزان 8.5میلیون نفر است. این شامل 13.6میلیون نفر است. در انتهای دیگر مقیاس، تعداد و سهم افرادی که از خانه کار می‌کردند، مجبور به رفت و آمد نبودند که به ترتیب با سهم و تعداد کل به میزان 1.1درصد به 7.6میلیون کارگر افزایش یافت. افراد در سال 2016 حدود 5.1 درصد از مجموع نیروی کار را تشکیل می‌دادند.

این واقعا سخت است که حدس بزنید به چه معنی است بیشتر رفت و آمدهای امریکایی برای کار. براساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار ایالات متحده در سال 2016 حدود 85.4 درصد (128میلیون نفر) را شامل می‌شد. این شهر دارای بزرگ‌ترین قطار شهری در کل دنیاست. سیستم حمل و نقل شهری تلفیقی از فری‌(کشتی مسافربری)، اتوبوس و مترو است. نیویورک تنها شهر امریکاست که در آن شهروندان بیش از حمل و نقل با وسایل شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند؛ در این شهر بیش از نیمی از مردم شهر اتومبیل شخصی ندارند. برخلاف لندن یا سایر شهرها، مترو این شهر به صورت ۲۴ساعته مشغول به سرویس‌دهی است. البته همانند ایستگاه‌های قطار شهری مترو لندن، ایستگاه‌های مترو در این شهر چندان پاکیزه و سرپوشیده نیستند همچنین سیستم تعیین زمان رسیدن مترو در ایستگاه‌ها وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر