نخستین حضور جهانی «اسکی‌باز» در استرالیا

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۳۴
نخستین حضور جهانی «اسکی‌باز» در استرالیا

نامزدهای بخش انیمیشن، مستند و فیلم بلند جوانان در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک ۲۰۱۷ اعلام شدند.

در میان نامزدهای بخش‌های بهترین انیمیشن، مستند و فیلم جوانان یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک، سینمای ایران تنها با فیلم «اسکی‌باز» به کارگردانی فریدون نجفی در بخش بهترین فیلم بلند جوانان، نامزد کسب جایزه است.

فیلم «اسکی‌باز» نخستین ساخته فریدون نجفی است و تهیه‌کنندگی آن را محمد احمدی برعهده دارد.

در بخش بهترین فیلم بلند جوانان جوایز آسیاپاسیفیک، این فیلم با «دنیای بزرگ بزرگ» از ترکیه، «جاسپر جونز» از استرالیا، «دیده و نادیده» از کشور اندونزی و «تابستان تمام شده» از چین رقابت خواهد کرد.

تهیه‌کننده فیلم «اسکی‌باز» با ابراز خوشحالی از نامزد شدن این فیلم در جایزه آسیاپاسیفیک گفت: این نخستین گام برای حضور جهانی فیلم «اسکی‌باز» است، چرا که برای نمایش و فروش این فیلم در بازارهای جهانی به تازگی اقداماتی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمد احمدی بیان کرد: وقتی فیلمی ساخته می‌شود، ممکن است انتظاراتی وجود داشته باشد، اما با توجه به موفقیت «اسکی‌باز» در جشنواره فیلم کودک اصفهان و کسب 7 جایزه مهم این جشنواره خیلی دور از انتظار نبود که در رویداد جهانی مورد توجه قرار گیرد، چون این فیلم پتانسیل خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطب و همچنین منتقدان دارد.

او افزود: پخش‌ بین‌المللی این فیلم بر عهده آقای اطبایی است و ایشان فیلم را به این رویداد معرفی کرده بودند و امیدوارم از این پس اتفاقات بزرگ‌تر و بهتری هم برای فیلم «اسکی‌باز» رخ دهد.

احمدی درباره اکران فیلم «اسکی‌باز» در ایران هم گفت: در حال حاضر فصل مناسبی برای اکران نیست و بعید است که فیلم را امسال اکران کنیم به همین دلیل پس از جشنواره فجر رایزنی‌ها و مشورت‌هایی خواهیم داشت تا بهترین زمان را برای اکران آن در نظر بگیریم. او در پایان از دریافت پروانه ساخت فیلم با نام «آزارگر» به کارگردانی محمدرضا بیاتی خبر داد که فیلمی اجتماعی است و برای ساخت آن مذاکراتی با سرمایه‌گذار در حال انجام است.

«اسکی‌باز» داستان پسربچه بختیاری در شهرستان کوهرنگ است که در زندگی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. این فیلم در جشنواره فیلم‌های کودک‌ونوجوان اصفهان جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری کودک در بخش بین‌الملل و نیز پروانه زرین بهترین فیلم بلند سینمایی مسابقه سینمای ایران و پروانه زرین بهترین بازیگری کودک را برای امیررضا فرامرزی به همراه داشت.

نامزدهای سایر بخش‌های جوایز آسیاپاسیفیک ۲۰۱۷ روز جمعه (۱۴مهر) اعلام می‌شود و مراسم اعطای جوایز یازدهمین دوره این جوایز سینمایی نیز روز ۲۳ نوامبر (پنج‌شنبه، دوم آذر) در بریزبن استرالیا برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر