معرفی برندگان جایزه صلح «دیتون»

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۳۱
معرفی برندگان جایزه صلح «دیتون»

برندگان امسال جایزه دیتون بیش از هر کتاب دیگری موفق شده‌اند تا نشان ‌دهند چگونه انحراف از اخلاقیات در درگیری‌های سیاسی بر زندگی‌های فردی تاثیر می‌گذارد.

«حالت‌های اقیانوس» نوشته پاتریشیا انجل به عنوان برنده در بخش داستانی و «چه کار کرده‌ایم» نوشته دیوید وود در بخش غیرداستانی برندگان جایزه صلح دیتون ۲۰۱۷ را تشکیل می‌دهند.

در بخش داستانی کتاب «به خانه رفتن» نوشته یای‌گیاسی که نخستین رمان این نویسنده و درباره زندگی دو خواهر غنایی در طول سه قرن است، به عنوان برنده دوم انتخاب شد. کتاب «شهر خارها» نیز نوشته بن راولنس که زندگی در بزرگ‌ترین کمپ مهاجران جهان را تصویر می‌کند به عنوان برنده دوم بخش بهترین اثر غیرداستانی انتخاب شد. به گزارش ایسکانیوز، برندگان امسال در مراسمی که به میزبانی ژیلبرت کینگ برنده جایزه پولیتزر در تاریخ

۵ نوامبر در دیتون برگزار می‌شود، جوایز خود را دریافت می‌کنند. هر یک از برندگان یک جایزه ۱۰هزار دلاری و کتاب‌های دوم نیز هر یک ۲۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند. «حالت‌های اقیانوس» برنده بخش داستانی نوشته پاتریشیا انجل است که جوایز ادبی را در کارنامه‌اش دارد. این کتاب داستان یک زن کوبایی - امریکایی را روایت می‌کند که پس از مرگ برادرش در جست‌وجوی زندگی جدیدی است. کتاب برنده بخش غیرداستانی نیز نوشته دیوید وود روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر درباره تجربه فراگیر و در عین حال ضعیف سربازان امریکایی در قرن بیست‌ویکم است و به آسیب‌های اخلاقی، نقض ارزش‌های اساسی و اعتقاد به خشونت‌ به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادی می‌پردازد که اغلب در معضلات اخلاقی غیرمنتظره در جنگ‌های معاصر رخ می‌دهد. این کتاب به بررسی نسل جدید سربازان امریکا می‌پردازد و شیوه‌های جنگی جدید و هزینه‌های انسانی که برای این جنگ‌ها پرداخته می‌شود را بررسی می‌کند. جایزه ادبی صلح دیتون که در سال ۱۹۹۵ ایجاد شده برای گرامیداشت قدرت ادبیات در حمایت از صلح، عدالت اجتماعی و درک جهانی اهدا می‌شود.

 

ارسال نظر