فستیوالی با موسیقی اسلحه

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۵۴
فستیوالی با موسیقی اسلحه

 واشنگتن‌پست:

تیراندازی در فستیوال موسیقی لاس‌وگاس، صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته است. واشنگتن‌پست نیز در صفحه اول خود با اعلام شمار کشته‌شدگان در این حمله به ذکر جزییات آن پرداخته است. طبق اعلام پلیس در این حمله که به عنوان مرگبارترین تیراندازی در تاریخ معاصر امریکا شناخته شده، 59نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند. این تیراندازی در یک جشنواره موسیقی در شهر لاس‌وگاس در ایالت نوادا روی داد. در گزارش واشنگتن‌پست آمده که به گفته پلیس، مهاجم ۶۴ ساله به نام استیون پداک از طبقات بالایی هتلی در مجاورت محل برگزاری کنسرت حمله و پس از تیراندازی خودکشی کرد. هرچند که گروه تروریستی داعش، مسوولیت این حمله مرگبار به لاس‌وگاس را پذیرفته است اما پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید تاکنون هیچ ارتباطی میان مهاجم و گروه‌های تروریستی پیدا نشده است.  

 وال‌استریت‌‌ژورنال:

پس از تیراندازی مرگبار در لاس‌وگاس، بسیاری از نشریات گزارش‌هایی از هویت فرد مهاجم منتشر کرده‌اند. این روزنامه نیز در صفحه اول خود با انتشار عکس او اطلاعاتی درباره زندگی و هویت او اعلام کرده است. به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، پلیس فرد مهاجم را استیون پداک، ۶۴ساله معرفی کرده و گفته که اهل شهر مسکیت در نزدیکی لاس‌وگاس بوده است. مظنون از روز ۲۸ سپتامبر در این هتل اقامت داشته و در اتاق او ۱۰ قبضه اسلحه پیدا شده است. داعش مدعی حمله شده و گفته که مهاجم چند ماه پیش به آنها پیوسته است. هرچند که پلیس، پس از جست‌وجوی خانه فرد مهاجم در شهر مسکیت، تعدادی اسلحه پیدا کرده اما پیش از این تخلفی برای این فرد ثبت نشده است. به گفته پلیس او از طبقه سی و دوم هتل مندلی‌بی جمعیت حاضر در فستیوال را به رگبار بست. ماموران پلیس بعد از یورش به اتاق استیون پداک جسد او را پیدا کردند.

 لوموند:

برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، اعتراض‌ها و درگیری‌های گسترده‌یی را میان دولت اسپانیا و جدایی‌طلبان به‌همراه داشت. پس از گذشت چند روز از برگزاری این رای‌گیری، هنوز هم درگیری‌ها ادامه دارد. به گزارش لوموند، در اعتراض به برخورد دولت مرکزی اسپانیا با همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، اعتصاب عمومی و تظاهرات گسترده در شهرهای این منطقه به‌خصوص بارسلون صورت گرفته است. اتحادیه‌های کارگری کاتالونیا در حمایت از همه‌پرسی استقلال و در اعتراض به دخالت دولت مرکزی در جلوگیری از برگزاری آرام و کامل این همه‌پرسی از اهالی کاتالونیا خواسته بودند در اعتصابی سراسری شرکت کنند. به گفته منابع محلی، اعتصاب در کاتالونیا بر فعالیت‌های عادی اقتصادی تاثیر گذاشته و خدمات عمومی را مختل کرده است. هدف از این اعتصاب سراسری، محکوم کردن خشونت پلیس اسپانیا در روز برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کاتالونیا اعلام شده است.

 

 

ارسال نظر