میزبانان گردشگران ولخرج

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۷۳
میزبانان گردشگران ولخرج

گروه گوناگون   طبق گزارش‌های به دست آمده، صنعت گردشگری در سال 2016، رشد چشم‌گیری داشته است. براساس این آمار، ورودی صنعت گردشگری در جهان در فاصله ماه‌های ژانویه و ژوئن سال میلادی گذشته، در مقایسه با سال 2015،  4درصد رشد داشته که رشد قابل‌توجهی به‌شمار می‌آید. همچنین مقاصد مهم گردشگری در این بازه زمانی، حدود 561 میلیون گردشگر را پذیرا بوده‌اند که در مقایسه با سال 2015، 21 میلیون نفر افزایش داشته است. طبق گزارش‌های به دست آمده، هر ساله گردشگران بسیاری از شهرهای نیویورک، لندن و پاریس بازدید می‌کنند. در این میان، در سال 2016، باتوجه به فهرست مقصد جهانی، بانکوک، بیشترین میزان بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. آن‌طور که گفته می‌شود تمام بازدیدکنندگان در این شهرها، هزینه‌های بسیاری را صرف می‌کنند. در آماری که از برآورد خرج کردن گردشگران به دست آمده، دوبی نخستین مقصد گردشگری معرفی شده که بیشترین هزینه را برای گردشگران داشته است. طبق گزارش‌ها، بازدیدکنندگان در سال 2016، تنها در یک شبانه‌روز، حدود 28.5 میلیارد دلار، در این شهر خرج کرده‌اند. یک دلیل این هزینه‌ها این است که توریست‌هایی که دوبی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، گزینه‌های خرید بسیاری را در مقابل خود دارند. این شهر، با بیش از 70 مرکز خرید به‌عنوان مهم‌ترین مرکز تجاری غرب آسیا شناخته می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های صورت ‌گرفته، هزینه‌هایی که گردشگران در طول یک‌ شبانه‌روز در این شهر صرف می‌کنند تا پایان سال میلادی جاری، تا 10درصد نیز افزایش خواهد یافت. هر چند که نیویورک و لندن نیز به‌عنوان مراکز مهم خرده‌فروشی در جهان شناخته می‌شوند، اما با فاصله قابل‌توجهی نسبت به دوبی، در میان شهرهایی قرار گرفته‌اند که گردشگران بیشترین هزینه را صرف می‌کنند. طبق آمار به دست آمده، مسافرانی که در سال 2016 نیویورک را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، تنها در طول یک‌ شبانه‌روز، حدود 17.02میلیارد دلار در این شهر، خرج کرده‌اند. براساس گزارش‌های به دست‌آمده، بزرگ‌ترین مرکز تجاری جهان، در این شهر قرار دارد. علاوه بر آن، تمام حوزه‌های فروشگاهی امریکا در نیویورک واقع شده‌اند. بنابراین، حتی اگر مسافران به قصد تجارت این شهر را انتخاب نکرده باشند، باز هم شهرت بالای این مراکز خرید، گردشگران متعددی را به خود جذب می‌کند. براساس آمار، گردشگرانی که در سال 2016، به لندن سفر کرده‌اند نیز، در طول یک شبانه‌روز، حدود

 16.09 میلیارد دلار در این شهر خرج کرده‌اند. آن‌طور که در سایر گزارش‌ها به دست آمده، مرکز هارود، یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های جهان در لندن است. شهرت این مرکز، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان برای خرید از فروشگاه‌های متعدد و چشیدن غذاهای مختلف، به این شهر می‌کشاند.

سنگاپور نیز، ازجمله شهرهایی است که در سال 2016، مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. این شهر نسبت به جمعیت خود، بیشترین مراکز خرید در آسیا را دارد و بازدیدکنندگان، برای تهیه کالاهای موردنیاز خود، انتخاب‌های بسیاری پیش‌رو دارند. بر این اساس باتوجه به آمار به دست آمده، در سال 2016، گردشگرانی که به سنگاپور وارد شدند، تنها در یک‌شبانه‌روز حدود 15.69 میلیارد دلار صرف خرید کرده‌اند. همان‌طور که گفته شد، بانکوک، از نظر تعداد گردشگران، رتبه اول را در سال 2016، به خود اختصاص داده، اما در گزارش هزینه‌کرد گردشگران، این شهر در جایگاه پنجم قرار دارد. طبق آمار به دست آمده، مسافرانی که در سال گذشته میلادی این شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، در طول یک شبانه‌روز، حدود 14.08میلیارد دلار در این شهر خرج کرده‌اند. پاریس نیز باتوجه به مراکز خرید، برندهای معتبر و فروشگاه‌های خیابانی متعددی که دارد، به‌عنوان یکی از مقاصد خرید گردشگران شناخته می‌شود. در سال 2016، مسافرانی که به این شهر وارد شده‌اند، تنها در یک شبانه‌روز، بیش از 12 میلیارد دلار، برای خرید و استفاده از مراکز تفریحی و رستوران‌های این شهر، خرج کرده‌اند. این هزینه، در توکیو 11.28میلیارد دلار اعلام شده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، بهترین مراکز خرید ژاپن، در توکیو واقع شده، همچنین رستوران‌های بسیاری نیز در این شهر میزبان گردشگران است. تایپه، سئول و بارسلون نیز به ترتیب در فهرست شهرهایی هستند که بیشترین هزینه‌کرد را برای گردشگران دارند.

صنعت گردشگری در دنیای امروز به یکی از بخش‌های مهم اقتصادی جهان تبدیل شده است. این صنعت، با ایجاد شغل برای میلیون‌ها نفر، آینده بهتری را برای مردم جهان متصور شده، همچنین به‌عنوان یکی از سرگرمی‌های فرهنگی جوامع انسانی به‌شمار می‌رود. صنعت گردشگری در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین صنایع اقتصادی و فرهنگی بشر تبدیل شده و همان‌طور که در این گزارش گفته شد، به لحاظ اقتصادی، پیامدهای مطلوبی را نیز در پی داشته است.

 

ارسال نظر