سکوت پرابهام «سوچی»

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۰۱
سکوت پرابهام «سوچی»

  لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود به موضع آنگ سان سوچی در برابر کشتار اقلیت مسلمانان میانمار پرداخته است. لوموند با تیتر «آنگ سان سوچی در تاریک و روشن»، سکوت رهبر میانمار را پرابهام خوانده است. به گزارش این روزنامه، سکوت آنگ سان سوچی مهر تایید برنده جایزه نوبل صلح بر کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا توسط نظامیان میانمار است. طبق گزارش لوموند، پیش از این، آنگ سان سوچی در مصاحبه با بی‌بی‌سی در ماه مارس گفته بود: «من یک سیاستمدارم نه مارگارت تاچر هستم و نه مادر ترزا.» این روزنامه تاکید می‌کند که از 25 ماه آگوست تا به‌حال بیش از 500هزار پناهنده از میانمار به خاک بنگلادش وارد شده‌اند. همچنین بسیاری از گزارش‌ها از تجاوز، کشتار و قتل‌عام مسلمانان روهینگیا خبر می‌دهد. این در حالی است که آنگ‌ سان سوچی در جایگاه مجلل خود ایستاده و واکنشی علیه این اقدام نشان نمی‌دهد.

  رپابلیک:

رای‌گیری برای همه‌پرسی جدایی‌ کاتالونیا از اسپانیا دیروز آغاز شد. طبق گزارشی که این روزنامه ایتالیایی در صفحه اول خود منتشر کرده، پلیس اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری این همه‌پرسی با حضور گسترده در این منطقه، اکثر حوزه‌های رای‌گیری را تعطیل کرد. به گزارش رپابلیک، همزمان با تلاش دولت اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، کاتالون‌ها صف‌های بسیاری در مقابل مراکز اخذ رای تشکیل دادند. پیش‌بینی می‌شود هزاران کاتالون با شرکت در این همه‌پرسی دولت اسپانیا را به چالش بکشند. در این رابطه وزیر خارجه اسپانیا نیز گفته اقدام جدایی‌طلبان، تلاش برای برقراری دموکراسی نیست، بلکه مسخره کردن آن است. پلیس اسپانیا نیز اعلام کرده برای جلوگیری از برگزاری این همه‌پرسی مدارسی را که به عنوان مراکز رای‌گیری بودند، تحت کنترل قرار داده و بیشتر اماکن و ساختمان‌های عمومی که برای برگزاری این همه‌پرسی در نظر گرفته شده، تعطیل کرده است.

  نیویورک‌تایمز:

این روزنامه همچنان پس از گذشت یک ‌هفته از توفان ماریا، گزارش اول خود را به خسارت‌های ناشی از این توفان اختصاص داده است. به گزارش نیویورک‌تایمز، توفان ماریا، جزیره‌ پورتوریکو را به مکانی پر از زباله و ویرانی‌ تبدیل کرده است. این جزیره در توفان‌های اخیر کمک چندانی از دولت امریکا دریافت نکرده، این در حالی است که از نظر سیاسی کاملا به واشنگتن وابسته است. گزارش‌ها شرایط مردم جزیره پورتوریکو را در پی توفان اخیر با چالش‌ها و مشکلات فراوان توصیف کرده و گفته‌اند که مردم این منطقه توفان‌زده نمی‌توانند کمک‌های مورد نیاز را دریافت کنند. به گزارش نیویورک‌تایمز، در حالی که جزیره پورتوریکو هنوز درگیر خسارات توفان ماریاست، احتمال شکستن سد رودخانه گوآخاتاکا در منطقه «سن سباستین» نگرانی‌ مقام‌های محلی را افزایش داد.

 

 

ارسال نظر