باغ‌ سیبِ سرگردان

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۱۲
باغ‌ سیبِ سرگردان

 در روزهای پایانی سال‌ گذشته، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان البرز از ثبت ملی باغ سیب در مهرشهر کرج خبر داد. سیدحمید طهایی، 22 اسفند سال 95 در نشستی گفته بود که باغ سیب مهرشهر که سال‌ها در معرض تهدید و تخریب قرار داشت امروز ملی شد. او این اتفاق را مرهون توافق شهرداری کرج و بنیاد مستضعفان دانسته بود و در توضیحات بیشتر گفته بود: تصمیم مذکور دوبار به شورای شهرسازی رفت اما با آن مخالفت شد. در نهایت با نظر مثبت مقام معظم رهبری مقرر شد که با اعطای حقوق بنیاد مستضعفان توسط وزارت راه و شهرسازی، باغ سیب محفوظ بماند.

طهایی در آن زمان ثبت ملی شدن باغ سیب را اقدام بسیار ارزشمندی دانست که جا دارد از رییس بنیاد مستضعفان به دلیل این اقدام تقدیر و تشکر کرد.

هنوز یک‌سال از این اقدام نگذشته که خبرها حاکی از تلاش بنیاد مستضعفان برای لغو مصوبه ثبت ملی باغ سیب مهرشهر است. به گزارش ایسنا، عضو شورای شهر کرج با اعلام این خبر گفت: اطلاعی پیدا کردم که بنیاد مستضعفان در خصوص مصوبه میراث فرهنگی و ثبت ملی باغ سیب مهرشهر شکایتی کرده تا این مصوبه لغو شود.

عباس زارع دیروز در این باره اعلام کرد: من به عنوان شهروند در خصوص این موضوع اعلام نگرانی کردم و البته اعتقادم این است که بنیاد با این طرح شکایت به جایی نخواهد رسید. بنیاد در این مدت نشان داده سیاست احیای باغ سیب را در دستور کار دارد بنابراین چه ضرورتی دارد که مردم و جامعه را نگران کند.

این نماینده کرج در پارلمان شهری در خصوص روند احیای باغ سیب گفت: من در جریان کامل روند احیا هستم، خوشبختانه احیا شده و قسمت‌هایی هم آیش و صیفی‌کاری شده و از آبان ماه این قطعات نیز نهال‌کاری خواهد شد. زارع با بیان اینکه چنین اقداماتی نگرانی به وجود می‌آورد، گفت: مطالبه اصلی شهروندان کرجی این است که باغ سیب با پوشش کامل درختی باقی مانده و باغ بماند، بنده نیز به عنوان نماینده مردم به صورت ویژه پیگیری خواهم کرد و برنامه هم این است که تا آخر امسال کل باغ زیر کشت نهال برود.

 

ارسال نظر