فروش ۱۵ میلیون دلاری «کریستیز» در شانگهای

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۸۹
فروش ۱۵ میلیون دلاری «کریستیز» در شانگهای

آثاری هنری به ارزش ۱۵میلیون دلار در حراجی کریستیز شانگهای چین به فروش رفتند.  به گزارش ایسنا به نقل از رویترز در حراجی پاییزی آثار هنری که در شهر شانگهای چین برگزاری شد، آثاری با مجموع ارزش حدود ۱۵میلیون دلار به فروش رفتند. در این میان یک نقاشی اثر «ژائو ووکی» هنرمند انتزاعی چین به قیمت بیش از 5 میلیون دلار بالاترین قیمت را به خود اختصاص داد.

مسوولان برگزاری حراجی کریستیز شانگهای اعلام کردند، مجموع فروش 14.8میلیون دلاری(98.5میلیون یوآن) این حراجی با ۳۵درصد رشد در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است.  نقاشی اثر «ژائو ووکی» با عنوان «Diptyque» با فروش 5 میلیون دلاری‌اش(33.5میلیون یوآن) رکورد بالاترین قیمت آثار هنری را که تاکنون در حراجی کریستیز شانگهای به فروش رفته است به نام خود ثبت کرد.  در میان آثار هنرمندان غربی نیز مجسمه «فیل پیروزی» اثر «سالوادور دالی» با قیمت 13.2میلیون یوآن(1.98میلیون دلار) بالاترین قیمت را به خود اختصاص داد.  «شارلوت لیو» مدیر حراجی کریستیز شانگهای گفت: ما در این حراجی هم آثار هنرمندان تثبیت‌ شده و مطرح و هم هنرمندان جوان را به مخاطبان بین‌المللی ارائه دادیم و شاهد استقبال خوب خریداران چینی و بین‌المللی بودیم.  «حراجی کریستیز» بزرگ‌ترین خانه حراج در دنیاست در سال ۱۷۶۶میلادی توسط «جیمز کریستی» در بریتانیا بنا نهاده شد و اکنون دفاتر اصلی آن در لندن و نیویورک قرار دارند.

اگرچه منابعی دیگر گزارش می‌کنند که جیمز کریستی اتاق‌های حراج را از سال ۱۷۶۲ اجاره کرده است و آگهی‌های تبلیغاتی خانه حراج کریستی در روزنامه‌ها به سال ۱۷۵۹میلادی برمی‌گردند. کریستیز به زودی و با بهره از مقام تازه یافته لندن به عنوان مرکز بزرگ تجارت جهانی هنر پس از انقلاب فرانسه به عنوان یک خانه حراج مهم شهرت می‌یابد.

 

ارسال نظر