سرنوشت نامعلوم «رستاخیز»

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۸۶
سرنوشت نامعلوم «رستاخیز»

وزیر ارشاد درباره‌ آخرین سرنوشت«رستاخیز» فیلمی درباره‌ قیام عاشورا به ‌گونه‌یی اظهارنظر می‌کند که تلویحا اشاره دارد بر اینکه در ایران این فیلم اکران نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد 3 مهر ماه درباره‌ آخرین وضعیت فیلم«رستاخیز» گفت: سازمان سینمایی گفت‌وگویی با تهیه‌کننده فیلم داشته و به جمع‌بندی رسیده‌اند. الان هم مثل هر قراردادی که امضا می‌کنند بر آن مبنا عمل می‌کنند.

او در حاشیه‌ نشست رسانه‌یی خود به اصرار اهالی رسانه با توجه به مناسبت ماه محرم درباره‌ سرنوشت «رستاخیز» با بیان این مطلب ادامه داد: در واقع آنچه اتفاق می‌افتد براساس این گفت‌وگو میان سازمان سینمایی و تهیه‌کننده در ماه‌های اخیر دولت یازدهم است و این قرارداد درحال اجراست.

او افزود: به عنوان مشارکتی که از قبل داشتند، مبلغی به تهیه‌کننده فیلم پرداخت شده و الان هم نمایش خارجی‌اش را انجام می‌دهند ولی برای نمایش داخلی هنوز اقدامی انجام نمی‌شود با این حال تفصیل ماجرا را سازمان سینمایی ارائه خواهد کرد.

چندی قبل‌تر هم روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در اطلاعیه‌ درباره فیلم«رستاخیز» توضیحاتی داد که در بخش‌هایی از آن آمده است:«حمایت از فیلم سینمایی رستاخیز و آثاری از این دست که به مضمون ارزشمند و ماندگار قیام عاشورا می‌پردازند جزو سیاست‌های سازمان سینمایی و نهادهایی چون بنیاد سینمایی فارابی است.  در فرآیند تولید فیلم سینمایی«رستاخیز» که در دهه 80 و در بخش خصوصی آغاز شد، بنیاد سینمایی فارابی طی توافقنامه‌یی در سال ١٣٨٥ با تهیه‌کننده فیلم متعهد به مشارکت در تولید این فیلم بود که متاسفانه در آن سال و سال‌های پس از آن به درستی به مفاد این قرارداد عمل نشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی«رستاخیز» در اردیبهشت ماه در پی بروز برخی شایعه‌ها اعلام کرد: هیات حکمیت درحال بررسی و تعیین وضعیت این فیلم سینمایی است و پرداخت 5/1میلیارد تومان خسارت به صاحبان این اثر واقعیت ندارد.

این فیلم نسخه‌هایی با دوبله به زبان‌های مختلف ازجمله دوبله‌های عربی و فرانسه همراه با زیرنویس انگلیسی دارد و 7 بازیگر جهان عرب ازجمله جمال سلیمان و رضوان عقیلی از سوریه، داوود حسین از کویت، جواد الشکرچی از عراق و فادی ابراهیم از لبنان حضور دارند. استفان واربک، آهنگساز پیش‌تر اُسکار گرفته این فیلم، موسیقی«رستاخیز» را به همراه ارکستر سمفونیک بلژیک ساخته است و جرمی پرایز، دن جانسون و ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند. مراحل فنی فیلم رستاخیز در استودیو مولینر لندن کار شده است. تدوین این فیلم را طریق انوار انجام داده که وی نیز نامزد اسکار 2010 برای فیلم «سخنرانی پادشاه» بود.

فیلم «رستاخیز» درباره‌ قیام عاشورا 3سال گذشته پس از یک روز نمایش در پی اعتراضات غیررسمی در پی نمایش چهره‌ حضرت ابوالفضل(ع) به دستور وزیر ارشاد وقت اکرانش متوقف شد.

 

ارسال نظر