ادامه حملات ترامپ به «اون»

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۱۲
ادامه حملات ترامپ به «اون»

 ریپابلیکا:

این روزنامه ایتالیایی در صفحه اول خود، گزارشی از تهدید ترامپ علیه کره شمالی منتشر کرد. طبق گزارش ریپابلیک، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا دیروز با انتشار پیامی در توییتر با لحنی تند کره شمالی را تهدید به نابودی در آینده نزدیک کرد. این تهدید، واکنشی از سمت ترامپ در مقابل سخنرانی وزیر امور خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل بود. «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی روز شنبه در سخنرانی خود در سازمان ملل با اشاره به لقب «مرد موشکی» که از سوی رییس‌جمهوری امریکا به رهبر کشورش داده شد، اصابت موشک‌های این کشور به خاک امریکا را اجتناب‌ناپذیر دانست. رییس‌جمهوری امریکا در مورد این سخنرانی گفته اگر او افکار کیم جونگ اون رهبر این کشور را تکرار کرده باشد، کشورشان مدت زیادی دوام نخواهد آورد. پیش از این نیز ترامپ که رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خوانده بود، پس از آنکه وزیر خارجه این کشور ترامپ را به دلیل این لقب تهدید کرد در پیام تازه خود کیم جونگ اون را دوباره «مردک موشکی» خطاب کرد. یونگ هو گفت که پیونگ یانگ پس از تلاش‌های طولانی و دشوار در چند قدمی تکمیل نیروی هسته‌یی قرار دارد و تحریم‌های دشمنان در موضع کشورش بی‌تاثیر است.

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از واکنش‌های هیلاری کلینتون در مورد سخنان ترامپ در مورد کره شمالی منتشر کرده است. به گزارش لوموند، هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ادعا کرده که سخنرانی ترامپ خطرناک بود. پیش از این ترامپ در این مجمع از نابودی و تهدید کره شمالی و سایر کشورها صحبت کرده بود. به گزارش این روزنامه کلینتون گفته است:«این یک سخنرانی سیاه و خطرناک بود. این پیامی نبود که رهبر کشور قدرتمند جهان به مخاطبان خود ارائه کند. او یک چهره بسیار بد از امریکا را به نمایش گذاشت و از این بابت متاسفم.» او همچنین بیان کرد که ترامپ در حمله لفظی به کیم جونگ اون تندروی کرده و گویش او شایسته یک رهبر بزرگ نیست. طبق گزارش‌های به دست آمده، ترامپ در این سخنرانی گفته بود:«اگر کیم جون اون به تهدید علیه امریکا ادامه بدهد، کره شمالی را نابود خواهیم کرد.»

 ال پایس:

گزارش اول این روزنامه اسپانیایی مربوط به کنترل نیروهای پلیس محلی کاتالان در راستای برگزاری همه‌پرسی در این منطقه است. به گزارش این روزنامه دولت اسپانیا هزاران نفر از نیروهای نظامی این کشور را به منطقه خودگردان کاتالونیا فرستاده تا مانع برگزاری همه‌پرسی در این منطقه شوند. شمار دقیق این نیروها اعلام نشده اما رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که حدود 3تا 4هزار نیروی نظامی به کاتالونیا اعزام شده‌اند. در کاتالونیا حدود 17هزار نیروی پلیس منطقه‌یی مربوط به خود کاتالونیا حضور دارند. به گزارش ال پایس درحالی که دولت اسپانیا هر گونه رفراندومی را در این زمینه مغایر با قانون دانسته است، دولت محلی کاتالان بر پیشبرد این برنامه تاکید و اعلام کرده که هرگز کنترل پلیس محلی را به وزارت کشور اسپانیا محول نخواهد کرد.

 

ارسال نظر