انتقاد ترامپ از عملکرد سازمان ملل

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۴۳
انتقاد ترامپ از عملکرد سازمان ملل

 وال‌استریت ژورنال:

این نشریه مطلب اصلی خود را به سخنرانی ترامپ اختصاص داد. ترامپ، خواستار ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت سازمان ملل متحد شد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، رییس‌جمهوری امریکا در نخستین حضور خود در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در سال‌های اخیر به دلیل مدیریت غلط و بروکراسی، به پتانسیل‌های خود دست نیافته است. هفتاد‌ودومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شد و رهبران کشورهای عضو، از دوشنبه 18 سپتامبر، در این نشست سخنرانی کردند. ترامپ، از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، انتقادهای خود را از سازمان ملل و بی‌کفایتی آن بیان کرده بود. پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری نیز، وعده داد که کمک به نهادهای سازمان ملل را کاهش خواهد داد اما هنوز جزئیات این طرح را منتشر نکرده است. ترامپ قبل از سخنرانی روز سه‌شنبه (دیروز) گفته بود که تامین بودجه سازمان ملل باید به تناسب بین کشورهای عضو تقسیم شود و نباید بار مالی آن بیشتر بر دوش برخی کشورها گذاشته شود.

 نیویورک تایمز:

حاشیه‌های ارتباط تیم ترامپ با مقامات روسیه، هنوز هم از مهم‌ترین اخبار رسانه‌ها به شمار می‌رود. به گزارش این روزنامه، بسیاری از مقام‌های ارشد کاخ سفید به‌خاطر نگرانی از تحقیقات مولر در این ماجرا، برای خود یک وکیل استخدام کرده‌اند؛ رابرت مولر، رییس اسبق پلیس فدرال امریکا و دادستان ویژه تحقیق، درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 امریکا بود. کارکنان کاخ سفید، به همکاران خود نیز درباره شنود مخفیانه مکالمات خود مظنون هستند. آنها تصور می‌کنند همکاران‌شان ابزار شنود به خود وصل کرده‌اند و مخفیانه در حال گردآوری اطلاعات برای استفاده در تحقیقات مولر هستند. این نگرانی‌ها باعث ایجاد موجی از بی‌اعتمادی در میان کارکنان کاخ سفید شده است. علاوه بر ترامپ، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد او، دان مک‌گن، مشاور حقوقی کاخ سفید و همچنین دیگر مقامات ارشد کاخ سفید نیز وکلای جنایی برای خود استخدام کرده‌اند.

 فایننشال‌تایمز:

اختلاف میان نخست‌وزیر بریتانیا و وزیر امور خارجه این کشور بر سر مساله برگزیت، همچنان ادامه دارد. فایننشال‌تایمز، در گزارش دیروز خود به این موضوع پرداخته که آیا این اختلاف برای به دست آوردن کرسی نخست‌وزیر است؟ به گزارش این روزنامه، ترزا می، در هفته گذشته با یک سخنرانی، تلاش کرد تا زمام امور را در موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به دست بگیرد. این در حالی است که بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، بارها به اظهارنظر در خصوص برگزیت پرداخته است. این موضوع، حساسیت‌های بسیاری را در مورد او ایجاد و احتمال اخراج او توسط ترزا می ‌را تقویت کرده است. جانسون، همچنان بر صحبت‌های خود تاکید کرده و مزایا و ابعاد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تعیین کرده است. ترزا می‌ تصمیم داشت با ایراد سخنرانی در فلورانس، حرکت‌های جدیدی در مذاکرات برگزیت، ایجاد کند که جانسون در این راستا از او پیشی گرفت و با ارائه مقاله‌یی طولانی، چشم‌انداز خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

 

 

ارسال نظر