کمپی به بزرگی 400هزار پناهجو

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۷۰
کمپی به بزرگی
400هزار پناهجو

 

 فایننشال تایمز:

اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیا در بنگلادش، به یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های پناهجویان در جهان تبدیل شده است. به گزارش این روزنامه، بنگلادش در زیر هجوم پناهندگان غرق شده است. این کشور حدود 400هزار نفر از مسلمانان روهینگیا را که از میانمار گریخته‌اند، در خاک خود پذیرفته است. این آوارگان که با پای برهنه در گل‌ولای به حومه شهر کوکس بازار در بنگلادش در جست‌وجوی سرپناه آمده‌اند، در مدت سه هفته یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های آوارگان در جهان را تشکیل داده‌اند. براین اساس، نخست‌وزیر بنگلادش نیز در سازمان ملل خواستار کمک بین‌المللی به روهینگیا شده است. در روزهای اخیر مقامات بنگلادش قوانینی را به روهینگیا تحمیل کرده‌اند. براساس این قوانین، پناهجویان روهینگیا حق اقامت در خانه‌های نزدیکان‌شان را ندارند یا شهروندان بنگلادشی نمی‌توانند خانه‌های خود را به این آوارگان اجاره دهند.

 تایمز:

این نشریه، در صفحه اول خود به تقویت احتمال اخراج جانسون، توسط «ترزا می» پرداخته است. به گزارش تایمز، بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، پیش از این در روزنامه‌ تلگراف، مقاله‌یی را منتشر کرده بود. او در این مقاله به تشریح نظر خود در خصوص برگزیت پرداخته بود. به نظر می‌رسد انتشار این مقاله، موجب افزایش حساسیت‌های نخست‌وزیر بریتانیا در مورد جانسون شده است. برخی این اقدام جانسون را گامی برای تغییر رهبری در بریتانیا قلمداد کرده‌اند. در این مقاله جانسون بر مزایای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید و ابعاد آن را مشخص کرده است.

بر همین اساس، برخی اعضای حزب محافظه‌کار این کشور از احتمال اخراج بوریس جانسون از دولت سخن می‌گویند. جانسون که مدت‌ها به عنوان گزینه نخست‌وزیری بریتانیا شناخته شده بود، نقش کلیدی در همه‌پرسی برگزیت در سال گذشته میلادی ایفا کرد.

 ال‌پایس:

داعش بخش بزرگی از خلافت خود در سوریه را از دست داده است. به گزارش این روزنامه اسپانیایی، نیروهای ارتش سوریه، با پیشروی گسترده در صحرای شرق سوریه و با شکست‌های پی‌درپی داعش، گام بزرگی در نابودی این گروه تروریستی برداشته‌اند. پس از 4 ماه نبرد در بیابان‌های بخش شرقی سوریه، منطقه‌یی با وسعت بیش از 27هزار کیلومتر، از حضور داعش پاکسازی شده است. طبق گزارش ال‌پایس، هزاران نیروی نظامی سوری به همراه ده‌ها هزار نفر از ساکنین دیرالزور از سه سال پیش تاکنون در محاصره کامل تروریست‌های داعش قرار داشتند. گفته شده با رسیدن نیروهای سوریه به دیرالزور و شکسته شدن محاصره 3 ساله این شهر، قدرت گروه داعش بیش از پیش ضعیف شده است.

 

ارسال نظر