دست‌و‌دل‌بازی امریکایی‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۶۳
دست‌و‌دل‌بازی امریکایی‌ها

گروه گوناگون|

 بسیاری از کارگران امریکایی، برای آنکه بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند، چشم به سخاوت و انعام مشتریان خود دارند. در واقع، آنها عقیده دارند که دستمزدها، به‌تنهایی کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد. دریافت انعام، در امور خدماتی که فرد ارتباط مستقیم با مشتری دارد، این روزها در امریکا به یک عادت اجتماعی تبدیل شده است. طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی شرکت تحقیقاتی بین‌المللی YouGov، بسیاری از مردم اعتقاد دارند که باید سیستم پرداخت انعام حذف شود. از طرفی، بخش عمده‌یی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند موافق پرداخت انعام به کارگران برخی مشاغل هستند.

حدود 71‌درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، موافق پرداخت انعام به پیشخدمت رستوران و کافه هستند. طبق گزارش‌های به دست آمده، در امریکا، پیشخدمت‌ها معمولا حقوق اندکی دریافت می‌کنند. بر این اساس، بخش عمده‌یی از درآمد آنها از انعام مشتریان تامین می‌شود. دریافت انعام به نحوه‌ سرویس‌دهی و اخلاق و رفتار پیشخدمت بستگی دارد. گاهی نیز به‌خاطر دریافت انعام بهتر، پیشخدمت رستوران‌ها تلاش می‌کنند بسیار خوش‌برخورد باشند و رضایت مشتری را جلب کنند. پیک‌های تحویل غذا نیز، از دیگر کارگرانی هستند که امریکایی‌ها پرداخت انعام به آنها را تایید می‌کنند. آن‌طور که نتایج این نظرسنجی نشان‌ می‌دهد، حدود 62‌درصد از امریکایی‌ها، موافق پرداخت انعام به پیک‌های تحویل غذا هستند. همان‌طور که گفته شد، در امریکا، سطح حقوق کارکنان هتل و رستوران‌ها بسیار اندک است. بنابراین ‌باربرها و کارگران هتل، مبلغی را به‌عنوان انعام دریافت می‌کنند. حدود 55درصد از مردم امریکا نیز، موافق پرداخت انعام به باربرها و کارگران هتل هستند. بسیاری از امریکایی‌ها، در آرایشگاه نیز برای دریافت خدماتی که قیمت مشخصی دارد، انعام پرداخت می‌کنند. این انعام در پایان ارائه خدمات از سوی آرایشگرها پرداخت می‌شود. طبق نظرسنجی صورت‌ گرفته، حدود 52‌درصد از مردم این کشور، پرداخت انعام به آرایشگرها را تایید کرده‌اند و نزدیک به 43‌درصد آنها، موافق پرداخت انعام به راننده‌های تاکسی هستند. در امریکا، تاکسی‌ها یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی ارزان و مطلوب‌ به‌شمار می‌آیند. معمولا شهروندان امریکایی، برای تشکر از کمک و خوش‌رفتاری رانندگان تاکسی، مبلغی به‌عنوان انعام به آنها می‌پردازند که گاهی با گردکردن مبلغ کرایه، این انعام پرداخت می‌شود. آن‌طور که در ادامه این گزارش آمده، 38‌درصد امریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، پرداخت کارگران زمین‌های گلف را تایید می‌کنند. آنها، با عنوان کاددی، وسایل موردنیاز زمین و بازی‌ را برای ورزشکاران حاضر در باشگاه حمل می‌کنند.

در سال‌های اخیر، در امریکا، تقاضا برای ماساژ و اشتغال به این حرفه، بسیار افزایش یافته است. همچنین بسیاری از گزارش‌ها، از سازماندهی ماساژورهای شاغل در این کشور خبر می‌دهند و به‌نظر می‌رسد نسبت به سایر مشاغل خدماتی، دستمزد بهتری دریافت می‌کنند. با این ‌حال، حدود 25‌درصد از امریکایی‌ها، موافق پرداخت انعام به ماساژورها هستند. در این میان، پیشخدمت کافه، راهنمای تور، مدیر ‌سالن در رستوران‌ها و عکاس‌های عروسی، از دیگر مشاغلی هستند که مردم موافق پرداخت انعام به آنها هستند. طبق نتایج این نظر‌سنجی‌، مشخص شده که بسیاری از مردم، رضایت چندانی از پرداخت انعام به برخی مشاغل را ندارند. در میان این مشاغل، می‌توان به خیاط‌ها، مهماندارهای هواپیما، صندوقدارهای سوپرمارکت‌ها، پزشکان خانواده و دندانپزشک‌ها اشاره کرد. به‌طور میانگین، تنها بین 3 تا 6‌درصد از مردم موافق پرداخت انعام به کارکنان این مشاغل هستند.

هرچند طبق آمار به دست آمده، امریکایی‌ها در برخی مشاغل موافق پرداخت انعام هستند اما به‌طور کلی به نظر آنها، دستمزد مشاغلی که پرداخت انعام به‌صورت عادت درآمده، باید افزایش یابد تا کارگران مجبور نباشند برای به‌دست آوردن دستمزد بهتر، انعام دریافت کنند.

 

 

ارسال نظر