بوی افیون

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۹۴
بوی افیون

گروه گوناگون|

 طبق تازه‌ترین آمار دولتی امریکا، تلفات مصرف هرویین در این کشور از سال 2002، افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است. طبق گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی امریکا، آمار تلفات ناشی از مواد مخدر در این کشور، سالانه بیش از 71هزار نفر است؛ رقمی بیش از تلفات جنگ ویتنام. همچنین اعلام شده که علاوه بر مرگ‌های ناشی از مصرف بیش‌ از حد مواد مخدر، بسیاری از تصادف‌ها و درگیری‌های خیابانی ناشی از استعمال مواد مخدر در این کشور است.

همانطور که گفته شد، در میان انواع مواد مخدر، مصرف هرویین در امریکا، در دو دهه اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است. طبق جدیدترین داده‌های موسسه ملی مصرف مواد مخدر، امریکا در سال 2002، حدود 404‌هزار معتاد به هرویین داشت. در سال 2008، شمار تلفات مرتبط با مصرف مواد مخدر، برای نخستین‌بار از شمار مرگ‌‌ومیر ناشی از تصادف‌ها بیشتر شده و از آن زمان، تلفات مصرف مواد، روند صعودی دارد.

طبق نتایج به دست آمده، بیشترین نرخ افزایش مصرف هرویین در امریکا، مربوط به سفیدپوستان است. همچنین، افرادی که از قرص‌های مسکن تجویزی حاوی مخدر استفاده می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض سوءمصرف هرویین، یا معتاد به آن هستند.

گزارش‌های جدید می‌گوید: در سال 2016، 12میلیون امریکایی مواد مخدر استفاده کرده‌اند که حدود 8 درصد آنها، مصرف‌کننده هرویین بوده‌اند. در واقع، مصرف هرویین از سال 2002 تا 2016، رشدی 135 درصدی داشته است. در این ارتباط، آمار تکان‌دهنده‌یی از شمار تلفات ناشی از سوء‌مصرف هرویین نیز به دست آمده است. طبق این آمار، در سال 2002، حدود 2‌هزار و 89 نفر براثر مصرف‌ بیش‌از حد هرویین، جان خود را از دست دادند که این آمار در سال 2016، به 13‌هزار و 219 نفر می‌رسد. در واقع، تلفات ناشی از سوء‌مصرف هرویین، رشدی 533 درصدی داشته است. سازمان ملل متحد، اعلام کرده که مصرف هرویین در امریکا اپیدمی شده، به‌طوری که عرضه آن بسیار ارزان است. شمار مصرف‌کنندگان این ماده مخدر، به بیشترین میزان در 20 سال اخیر رسیده است.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های امریکا، مصرف بیش از حد موادمخدر و هرویین را، اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر امریکا معرفی کرده است. به گفته این مرکز، مواد مخدر در این کشور بیش از جنگ ویتنام قربانی گرفته است؛ در این جنگ 58هزار نیروی امریکایی تلف شده‌اند اما استعمال مواد مخدر سالانه جان بیش از 71هزار نفر را می‌گیرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند زمانی که به سادگی انواع مواد مخدر در دسترس مردم قرار دارد و افراد در هر گروه سنی توان تهیه آن را دارند، آمار بالای مرگ‌ومیر، براثر استعمال مواد مخدر، جای تعجب ندارد. همچنین، طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، تعداد زنانی که به دلیل مصرف هرویین و مخدرهای تجویزی در امریکا روانه بیمارستان می‌شوند، 75 درصد افزایش داشته است.

پیش از این مردها بیش از زنان به دلیل موضوعات مربوط به مخدرها روانه بیمارستان می‌شدند اما در دهه بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ این رقم در میان زنان افزایش پیدا کرده‌ است. همچنین طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا، مرگ‌ومیر ناشی از اوردوز با مسکن‌های تجویزی در میان زنان بیش از مردان رشد چشمگیری داشته‌ است. بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ تعداد زنانی که به دلیل اوردوز با مخدرهای تجویزی فوت کرده‌اند بیش از ۴۰۰ درصد رشد پیدا کرده‌ و مرگ‌ومیر ناشی از آن در میان مردان افزایش ۲۶۵ درصدی داشته‌ است.

 

ارسال نظر