مسواکی ویژه برای معلولان

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۱۲
مسواکی ویژه برای معلولان

یک مخترع ایرانی موفق به طراحی و ساخت مسواکی برای معلولان شد که قابلیت کاربرد راحتی نسبت به مسواک‌های معمولی دارد. مریم حمیدی، مخترع «شست‌وشو‌دهنده خودکار دهان و دندان معلولان» بیان کرد: این محصول عمل شست‌وشوی دهان و دندان را با فشار و زاویه‌بندی صحیح انجام می‌دهد و دارای تخلیه خودکار بوده که قابلیت استفاده برای معلولان بدون دست خواهد بود.  او ادامه داد: این دستگاه نیز عمل ماساژور را برای جلوگیری از ابتلا به ژنژویت لثه و کمک به خون‌رسانی بهتر آن انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه در واقع این دستگاه علاوه بر انجام صحیح و دقیق شست‌وشوی دندان‌ها، استفاده بسیار راحت دارد، عنوان کرد: همه افراد از جمله معلولان، کودکان، افرادی که ارتودنسی کرده‌اند و کسانی که دارای دندان روکش شده هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش مهر، حمیدی با تاکید بر اینکه این محصول اکنون آماده برای تولید صنعتی است، بیان کرد: بهزیستی، خانه سالمندان و افراد معلول می‌توانند، مخاطبان این محصول باشند.  او ادامه داد: با استفاده از این دستگاه علاوه بر کمک بهداشت و دندان به افراد در داشتن دندان و دهانی سالم یاری می‌رساند زیرا دندان یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن است.  این مخترع بیان کرد: می‌دانیم بهداشت دهان بسیار مرتبط با بیماری‌های قلبی و غیره است و از سویی خدمات کمی در دندانپزشکی شامل حال معلولان می‌شود از این رو این دستگاه می‌تواند بسیار کاربردی و مهم برای این قشر باشد. حمیدی افزود: این دستگاه یک نمونه خارجی دارد که به اندازه این طرح پیشرفته نیست و یک نمونه قدیمی محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر