مجازات‌های سختگیرانه‌تر برای راننده‌های پرخطر

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۴۳
مجازات‌های سختگیرانه‌تر برای راننده‌های پرخطر

گروه گوناگون  نزدیک به 12هزار کشته آمار تلفات سوانح رانندگی سال گذشته است. تعداد کشته‌شده‌ها کاهش 4درصدی نسبت به سال قبلش داشت اما تعداد مجروحان و معلولان سوانح رانندگی افزایش یافته است.

پلیس می‌گوید: اعمال مجازات‌های سنگین‌تر برای رانندگانی که حرکات پرخطر انجام می‌دهند، می‌تواند آمار سوانح رانندگی را کاهش دهد. البته در بیشتر تصادفات، سه عامل خودرو، جاده و راننده تاثیر متقابل داشته‌اند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به 3400 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور بر ارتقای ایمنی جاده‌ها و نیز اعمال مجازات‌های سختگیرانه‌تر برای رانندگان پرخطر تاکید کرد.

سردار تقی مهری در جلسه مشترک با دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دادستان مبنی بر اینکه آیا در کشورهای دیگر برای رانندگان وسیله نقلیه عمومی، کنترل‌ها و نظارت‌های بیشتری صورت می‌گیرد؟ افزود: آموزش رانندگان بخش حمل و نقل عمومی در برخی از این کشورها بسیار ویژه است به گونه‌یی که نمرات منفی برای رانندگان حمل و نقل عمومی در مقایسه با رانندگان خودروهای شخصی بیشتر است؛ در برخی کشورها اگر راننده‌یی در تصادفی موجب قتل شود 6ماه زندانی و تا 20هزار دلار نیز جریمه می‌شود که این نشان می‌دهد قوانین و مقررات دنیا سختگیرانه است.

او افزود: در کشور ما کسانی که از مواد افیونی و الکلی استفاده می‌کنند تا 6 ماه حق رانندگی ندارند و به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند. به گفته مهری، در کشورهای دیگر که مصرف مواد الکلی منعی ندارد اگر راننده در صندلی جلو همراه داشته باشد حتما با او برخورد می‌شود که این نشان می‌دهد برای کنترل رفتار راننده در دنیا مقررات سختگیرانه وضع می‌شود.

 

ارسال نظر