تحصیلات دانشگاهی گران در امریکا

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۳۷
تحصیلات دانشگاهی گران در امریکا

گروه گوناگون  آخرین گزارش‌های تحصیلی از کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که امریکا بیشترین هزینه‌های تحصیلی در جهان را دارد. در سال‌های اخیر هزینه تحصیلات عالی در امریکا، بسیار مورد بررسی قرار گرفته است. با افزایش هزینه‌های تحصیل در این کشور، فارغ‌التحصیلان ناچار به دریافت وام‌هایی می‌شوند که در نهایت پس از فارغ‌التحصیلی بدهکاری بسیاری برای آنها ایجاد می‌کند.

طبق آمار به دست آمده از سال تحصیلی 2016-2015 متوسط هزینه‌ سالانه تحصیلات دانشگاهی برای امریکایی‌ها بیش از 8 هزار دلار برآورد شده است. البته تحصیلات پیش از دوره دانشگاه در امریکا رایگان است. شیلی در میان کشورهایی که هزینه‌ تحصیلات بالایی دارند در رتبه دوم قرار گرفته است. علاوه بر این طبق سایر گزارش‌های به دست آمده، شیلی یکی از کشورهایی است که هزینه‌های زندگی در آن نیز بسیار بالاست. هرچند که این کشور در میان سایر کشورهای منطقه شرایط اقتصادی بهتری دارد اما هزینه‌های تحصیل و زندگی در شیلی بسیار گزاف اعلام شده است.

در این کشور هزینه‌ سالانه تحصیلات دانشگاهی، به‌طور متوسط نزدیک به 8 هزار دلار برآورد شده است. پس از امریکا و شیلی، ژاپن با اختلاف قابل‌توجهی در هزینه‌های تحصیل، در جایگاه سوم قرار گرفته است. دانشگاه‌ و کالج‌های این کشور دارای استانداردهای آموزشی بسیار بالاست. از طرفی هزینه‌های تحصیلات دانشگاهی در این کشور نیز در مقایسه با سایر کشورها، بسیار بالا اعلام شده است. میزان شهریه‌های تحصیلی در این کشور، باعث شده که دولت و دانشگاه‌های این کشور، گزینه‌های بسیاری برای کمک‌هزینه تحصیلی و وام در اختیار دانشجویان قرار دهد. طبق آخرین آمار به دست آمده، میانگین هزینه‌های سالانه تحصیلی برای دانشجویان ژاپنی بیش از 5 هزار دلار برآورد شده است. کانادا، استرالیا، کره جنوبی و نیوزلند از دیگر کشورهایی هستند که در فهرست کشورهایی هستند که بالاترین هزینه تحصیل در جهان را دارند. هرچند که با توجه به کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های کانادا، هزینه‌های تحصیل در مقایسه با برخی کشورها، پایین‌تر است اما با این حال، با متوسط هزینه تحصیلاتی حدود 5 هزار دلار در سال، این کشور در فهرست کشورهایی قرار گرفته که بالاترین هزینه‌های تحصیل را دارند. هزینه‌های سالانه تحصیلات در استرالیا، کره‌جنوبی و نیوزلند نیز در سال تحصیلی 2016-2015 حدود 4تا 5 هزار دلار برآورد شده است.

طبق گزارش‌های به دست آمده، هلند از کشورهایی است به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر مقصد بسیاری از دانشجویان است. هرچند که این کشور امکان اخذ بورس تحصیلی را به شکل تخفیف در شهریه و دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی را برای دانشجویان ایجاد کرده، اما در میان کشورهایی است که بالاترین هزینه‌های تحصیل را دارند. بر اساس آمار به دست آمده، هزینه سالانه تحصیلات دانشگاهی در این کشور بیش از 2هزار دلار اعلام شده که این هزینه در اسپانیا، حدود هزار و 830 دلار در سال است. دانشگاه‌های ایتالیا نیز سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری هستند. آنطور که گزارش تحصیلی کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد، ایتالیا نیز در میان کشورهایی است که بالاترین هزینه‌های تحصیلی را دارد. میانگین هزینه تحصیلات دانشگاهی در سال تحصیلی 2016-2015 در این کشور حدود هزار و 658 دلاراعلام شده که این هزینه در پرتغال، به هزار و 124دلار می‌رسد.

همانطور که در این گزارش اعلام شد، امریکا در میان سایر کشورها، بالاترین هزینه‌های تحصیل را دارد؛ هرچند که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از کمک‌هزینه‌های تحصیلی در این کشور با عنوان وام یا بورس تحصیلی استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر