تکذیب مرگ 2 جوان ایرانی در چالش «نهنگ آبی»

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۵۳
تکذیب مرگ 2 جوان ایرانی در چالش «نهنگ آبی»

«نهنگ آبی» این روزها خبرساز شده است. گفته شده چند نفر در جهان تحت تاثیر این بازی اقدام به خودکشی کرده‌اند. بر همین اساس بود که چند روز قبل رییس اورژانس کشور درباره بازی نهنگ آبی هشدار داد.

بعد از این هشدار حواشی و شایعات درباره بازی بیشتر شد و برخی کانال‌های تلگرامی از مرگ 2 جوان ایرانی در چالش نهنگ آبی خبر دادند.

اما رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: خوشبختانه بازی نهنگ آبی در ایران قربانی نداشته و برخی تصاویر و فیلم‌هایی که در این زمینه وجود دارد و به این بازی در ایران منتسب شده است، صحت ندارد.

علی نیک‌نفس با اشاره به شایعات مرگ دو جوان ایرانی در چالش نهنگ آبی گفت: هجمه رسانه‌یی در مورد بازی نهنگ آبی در شبکه‌های اجتماعی که این روزها در بین کاربران ایرانی به راه افتاده است، بیش از آنکه به واقعیت‌ها بپردازد دامنه شایعات را توسعه داده و باعث ایجاد هراس در جامعه و خانواده‌ها شده است.

اما این در حالی است که انجام این بازی و حتی نصب آن در گوشی‌های تلفن همراه در هند ممنوع شده است.  بازی «نهنگ آبی» را می‌توان به‌طور خلاصه چنین توصیف کرد: برای هر شخصی که می‌خواهد وارد این بازی شود یک راهنما تعیین می‌شود. این راهنما به تدریج ۵۰وظیفه برای بازیگر که هنگام ورود به بازی نهنگ نام می‌گیرد، تعیین می‌کند که شامل آسیب زدن به خود است. این وظایف به تدریج خشن‌تر می‌شود و ممکن است در نهایت به خودکشی فرد بینجامد.

 

 

ارسال نظر