سالگرد تاسیس کشوری که تهدید شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۵
سالگرد تاسیس کشوری که تهدید شد

 لوموند:

این‌روزها کره‌شمالی به کشوری خبرساز تبدیل شده است. از آزمایش‌های هسته‌یی متعدد این کشور تا تهدیدهایی که علیه امریکا داشته است. این روزنامه در صفحه اول خود در تازه‌ترین شماره، تصویری از جشن سالگرد تاسیس کره‌شمالی منتشر کرده است. به گزارش لوموند، رهبر کره‌شمالی در این جشن میزبان جمعیت گسترده‌یی بود. در این میان دانشمندان و متخصصان هسته‌یی بسیاری نیز حضور داشتند؛ دانشمندان و مقامات ارشد نظامی که در ساخت بمب هیدروژنی کره‌شمالی نقش داشتند. کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی در این جشن با تمجید از سازندگان بمب‌ هیدروژنی آزمایش این بمب را پیروزی بزرگی برای مردم کره دانست که آن را به بهای خون‌شان به دست آورده‌اند. ششمین و آخرین آزمایش هسته‌یی پیونگ‌یانگ که چند روز گذشته انجام شد، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد و به افزایش تنش‌ها در منطقه دامن زد. این صحبت‌ها در حالی بوده که دبیرکل ناتو، رفتار غیرمسوولانه کره‌شمالی را تهدیدی جهانی دانسته و از این کشور خواسته تا از برنامه‌های هسته‌یی و موشکی خود دست بردارد.

 نیویورک‌تایمز:

اخبار توفان‌ها در امریکا، این روزها تمام رسانه‌ها را فرا گرفته است. هنوز چند روزی از توفان هاروی، نگذشته بود که ساکنان ایالت‌های مختلف امریکا با شروع توفان ایرما ناچار به ترک منازل خود شدند. در حالی که توفان مرگبار ایرما همزمان با نزدیک‌شدن به سواحل ایالت فلوریدا قدرت بیشتری گرفت، حدود 7میلیون نفر از ساکنان این ایالت هشدار تخلیه گرفتند. به گزارش نیویورک‌تایمز، این توفان صبح دیروز به نواحی جنوبی ایالت فلوریدا رسیده است. پیش از این با نزدیک‌شدن ایرما به سواحل جنوبی، فرماندار فلوریدا به کسانی که هنوز منازل خود در مناطق خطرناک و پست را تخلیه نکرده‌ بودند، هشدار داد که دیگر فرصتی برای جابه‌جایی با خودرو به مناطق مرتفع نیست و این افراد باید فورا پناه بگیرند.  بخشی از ساکنان این مناطق برای فرار از راه‌بندان در جاده‌ها با هواپیما از منطقه خارج شدند. شرکت‌های هوایی امریکا بر تعداد پروازهای خود از فرودگاه‌های میامی و شهرهای اطراف افزوده‌اند.

 ال‌پایس:

اکثریت کاتالان‌ها بر این باورند که همه‌پرسی معتبر نیست. این، تیتر ال‌پایس در صفحه اول است که به استقلال‌طلبی منطقه کاتالونیا در اسپانیا پرداخته است. به گزارش این روزنامه، چالش پیش‌روی دولت مرکزی اسپانیا، درباره استقلال‌طلبی منطقه ثروتمند کاتالونیا، فراتر از تلاش برای توقف برگزاری این همه‌پرسی رفته است. مشاهدات محلی نشان می‌دهد پرچم‌ سرخ و زرد اسپانیا به ندرت در بالکون‌ها و سر در خانه‌ها مشاهده می‌شود. اما به جای آن، پرچم‌های استقلال‌طلبی کاتالونیا شامل یک ستاره سفید در میانه یک سه‌گوش آبی و نوارهای زرد و قرمز به همراه پارچه‌نوشته‌هایی به زبان کاتالان در خیابان‌ها به ‌وفور مشاهده می‌شود، زبانی که همچون پرتغالی از اسپانیایی متمایز است. پیش از این ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در کنفرانسی خبری گفته بود دولت از تمام نیروی قانونی خود بهره خواهد گرفت تا از برگزار نشدن همه‌پرسی در یکم اکتبر اطمینان حاصل کند.

 

 

ارسال نظر