عده‌ای درصدد سواستفاده از«طب اسلامی» هستند

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۴
عده‌ای درصدد سواستفاده از«طب اسلامی» هستند

گروه گوناگون   

«داروی امام کاظم(ع)»، «بوخور حضرت مریم(س)»، «داروی امام رضا(ع)» و... اینها نه ارتباطی با طب سنتی دارند نه طب علمی و دانشگاهی. اما برخی با استفاده از این اسامی و با عنوان«طب اسلامی» سعی در درمان بیماران دارند؛ بیمارانی که اعتقادات مذهبی نیز دارند و وزارت بهداشت می‌گوید، استفاده‌کنندگان از عنوان طب اسلامی از اعتقادات مذهبی مردم سوءاستفاده می‌کنند.

چندی پیش بود که محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در دیدار با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرده بود که برخی به نام طب اسلامی و سنتی با بدیهی‌ترین مسائل پزشکی مانند واکسن و پیوند اعضا مخالفت می‌کنند که با این کار آنها، برخی از مردم علاوه‌ بر از دست دادن جان خود، مال خود را نیز از دست‌ داده‌اند.

بیشتر این افراد دام خود را برای کسانی که بیماری‌های صعب‌العلاج دارند، پهن کرده و با منع بیماران از مراجعه به پزشکان طب رایج آنها را مجبور به استفاده از شیوه‌های درمانی نادرست و بدون مستندات علمی خود ترغیب می‌کنند.

او با اشاره به انجام مطالعه‌یی در مورد صحت ادعاهایی درباره «طب اسلامی» گفته است: کارگروه نظام سلامت در اسلام که مدتی است در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل شده مدت 3سال روی موضوع طب ایرانی بررسی کارشناسی انجام داده است. ما برای تعیین تکلیف این موضوع به مراجع تقلید و حدیث‌شناسان پژوهشکده علوم قرآنی مراجعه کردیم نتیجه تمام این بررسی‌ها این بود که ما موضوعی به نام طب اسلامی نداریم.

 

ارسال نظر