پایان بداهه‌نوازی «کلهر» و «رامبرانت تریو»

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۳
پایان بداهه‌نوازی «کلهر» و «رامبرانت تریو»

کنسرت‌های تهران کیهان کلهر و «رامبرانت تریو» در حالی با استقبال ۱۰ هزار نفری مخاطبان به پایان رسید که این هنرمند در روزهای آینده کنسرتی در لندن برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، کیهان کلهر که به‌تازگی تور «پردگیان باغ سکوت» را در شهرهای مختلف کشورمان به اتمام رسانده بود، روزهای پایانی هفته گذشته همراه با گروه «رامبرانت» میزبان بیش از ۱۰هزار مخاطب در تالار وزارت کشور بود.

کیهان کلهر، آخرین شب از اجرای خود و رامبرانت تریو را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و در پایان در میان فریادهای «بِژی کاک کیهان»، یک قطعه لالایی کردی خواند. تمام قطعات این کنسرت بر پایه بداهه‌نوازی بود و در کنارش از سه ملودی پیش‌ساخته استفاده شد که اولی چارپاره از ردیف موسیقی ایرانی و همچنین دو قطعه ارمنی بود. کیهان کلهر و «رامبرانت تریو» روز گذشته نیز مهمان سفیر کشور هلند در تهران بودند و در این دیدار به اجرای قطعاتی مشابه کنسرت تهران پرداختند.

سفیر هلند در کشورمان در این دیدار ضمن قرائت قطعه شعری از هوشنگ ابتهاج گفت: این مایه افتخار ماست که کیهان کلهر نوازنده برجسته کمانچه و برنده جایزه گرمی در جمع ما حضور دارد.

کلهر و رامبرانت تریو بعد از برگزاری کنسرت‌های هلند، آلمان، بلژیک و ایران روز جمعه هفتم مهر ماه نیز در تالار باربیکن لندن به‌عنوان یکی از تالارهای معتبر کنسرت دنیا، برنامه‌یی را اجرا می‌کنند. این درحالی است که به‌زودی آلبوم مشترک کلهر و این گروه جز هلندی نیز توسط موسسه «ساز و آواز» در ایران منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر