بیگانه‌هایی در مرزهای کره

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۲۴
بیگانه‌هایی در مرزهای کره

گروه گوناگون|

 در سال‌های گذشته، بحث هسته‌یی کره شمالی یکی از موضوعات مهم شرق آسیا بوده و همواره جلساتی برای حل موضوع هسته‌یی کره‌شمالی برگزار شده است. با توجه به تحریم‌های گسترده‌یی که شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی برای توقف برنامه‌های هسته‌یی این کشور اعمال کرده، همچنان کره‌شمالی به آزمایش‌های هسته‌یی خود ادامه می‌دهد. در روزهای گذشته، این کشور ششمین آزمایش هسته‌یی خود را انجام داد. این‌بار کره‌شمالی بمب هیدروژنی قدرتمندی را آزمایش کرد. امریکا، ژاپن، کره‌جنوبی و چین از مهم‌ترین کشورهایی هستند که واکنش‌های بسیاری در مقابل کره‌شمالی داشته و برنامه‌هایی برای تعطیلی فعالیت‌های اتمی کره‌شمالی ارائه کرده‌اند.

کره‌شمالی مدت‌هاست که این کشورها را به حمله نظامی تهدید کرده است. از طرفی کشورهای درگیر با کره‌شمالی در واکنش به آزمایش‌های هسته‌یی پیونگ‌ یانگ، شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را به نقاط مرزی این کشور اعزام کرده‌اند. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اگر جنگ در شبه‌جزیره کره صورت بگیرد، سطح تخریب بسیار گسترده خواهد بود. در صورت به وقوع پیوستن این جنگ، علاوه بر کشتار وسیع نظامیان، شمار بسیاری از غیرنظامیان نیز کشته خواهند شد. کره‌شمالی یکی از قدرت‌های نظامی صاحب سبک جهان است که تلاش می‌کند تا قدرت دفاعی خود را از راه‌های مختلف تقویت کند.

همان‌طور که گفته شد در سال‌های اخیر تهدیدهای کره‌شمالی نسبت به امریکا، چین، ژاپن و کره‌جنوبی جدی‌تر شده است. این کشورها نیز برای مقابله با حمله‌ احتمالی پیونگ‌یانگ، نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای کره شمالی مستقر کرده‌اند. طبق گزارش‌های به دست آمده، کره‌جنوبی بیشترین نیروهای نظامی را در اطراف کره‌شمالی دارد. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، تعداد نیروهای نظامی کره‌جنوبی که در مرزهای مشترک با کره‌شمالی قرار دارند 5.13 نفر اعلام شده است. از این تعداد حدود 630هزار نفر، نیروهای نظامی فعال هستند و حدود 4.5 میلیون نفر نیروهای پشتیبانی به‌شمار می‌روند.

چین نیز از مدت‌ها قبل در واکنش به آزمایش‌های هسته‌یی پیونگ‌‌یانگ، شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را به نقاط مرزی مشترک با کره‌شمالی اعزام کرده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، چین در سال‌های گذشته چندین بار نیروهای خود را برای مواجهه با تهدید هسته‌یی کره‌شمالی به مرزهای مشترک با این کشور اعزام کرده است. با توجه به اینکه چین اصلی‌ترین متحد سیاسی کره‌شمالی به‌شمار می‌آید، از تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌‌یانگ استقبال کرده است. طبق تازه‌ترین آمار به دست آمده، مجموع نیروهای نظامی فعال و پشتیبانی چین که در مرزهای کره‌شمالی مستقر هستند به 2.69میلیون نفر می‌رسد. این در حالی است که تعداد نظامیان کره‌شمالی که در اطراف مرزهای شبه‌جزیره کره حضور دارند 1.7میلیون نفر اعلام شده است. از این تعداد حدود 1.19میلیون نفر نظامیان فعال و 630هزار نفر نیروهای پشتیبانی هستند.

پس از آنکه موشک پرتاب شده از کره‌شمالی در آب‌های منطقه‌یی ژاپن سقوط کرد، دولت این کشور اقدام به اعزام نیروهای نظامی در نزدیکی مرزهای کره‌شمالی کرد. طبق آمار به دست آمده، حدود 310 نیروی نطامی ژاپن در مرزهای کره‌شمالی مستقر هستند. از این تعداد حدود 250هزار نفر نیروهای نظامی فعال و 60هزار نفر نیروهای نظامی پشتیبانی هستند. این در حالی است که طبق قوانین تصویب شده در ژاپن، بعد از جنگ جهانی دوم، هرگونه فعالیت نظامی نیروهای مسلح در این کشور، جز برای دفاع از کشور در مقابل خطر خارجی ممنوع است.

طبق گزارش‌های به دست آمده، تنش میان امریکا و کره‌شمالی هیچ‌گاه تا این اندازه نبوده است. در ماه‌های گذشته، مقامات دو کشور بارها یکدیگر را تهدید به حمله کرده و هشدار داده‌اند اقدامات تحریک‌آمیز طرف مقابل را تحمل نخواهند کرد. این تهدیدها باعث شده تا امریکا نیز حدود 80هزار نیروی نظامی خود را در مرزهای کره مستقر کند.

برخی معتقدند واقعی بودن این تهدیدات به علت توانایی کره‌شمالی در به کارگیری سلاح هسته‌یی است؛ اما شواهد نشان می‌دهد ارتش کره‌شمالی دارای امکانات بیشتری است که به آن نیروی مضاعفی برای عملیات می‌بخشد. رهبر جوان کره‌شمالی به پشتوانه امکانات نظامی و سیاست‌های ایدئولوژیک در سال‌های اخیر، نگاه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده و نگرانی‌های بسیاری را دامن زده است.

 

 

ارسال نظر