تحقق وعده‌های انتخاباتی ماکرون

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۳۲
تحقق وعده‌های 
انتخاباتی ماکرون

 لوموند:

روزنامه لوموند چاپ فرانسه به موضوع تغییر قانون کاری که ماکرون، ‌رییس‌جمهور فرانسه وعده آن را در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری خود داده بود، ‌پرداخته است. براساس این گزارش، ‌ماکرون 3روز پیش تغییر قانون کار را به پارلمان فرانسه ارائه داد. روزنامه لوموند، ‌تیتر اول خود را این چنین نوشته، «‌کار: نسخه‌هایی که تغییر می‌کنند» همچنین در زیر تیتر آن آمده است که اتحادیه‌ها چند پاره شده‌اند ‌اما کارفرمایان راضی هستند. براساس طرح امانوئل ماکرون، ‌تغییرات پیشنهادی دست کارفرمایان را برای استخدام و اخراج نیروی کار بازتر می‌کند. همچنین به مدیران شرکت‌ها این امکان هم داده می‌شود تا بر سر موضوعات و مسائل بیشتری با کارکنان خود به طور مستقیم مذاکره کنند. در این طرح سقف مشخصی برای میزان پرداخت‌ها به افرادی که از کار برکنار می‌شوند در نظر گرفته شده است. این اقدام با هدف ایجاد تغییراتی در اقتصاد کم تحرک فرانسه و کاهش نرخ بیکاری صورت می‌گیرد. نرخ بیکاری درحال حاضر در فرانسه 9.5درصد گزارش شده است.

 گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلستان هم به موضوع دانش‌آموزان تنبل پرداخته است. این موضوع چند روز پیش هم طرح شده بود. بنابر این گزارش ‌در یکی از مدارس دستور زبان انگلیسی لندن چند دانش‌آموز به دلیل اینکه نتوانسته بودند نمره قبولی در این آزمون به دست آورند از بالا رفتن به کلاس دیگر محروم و از مدرسه اخراج شده بودند. اولیای این دانش‌آموزان در همین ارتباط شکایت کردند. گاردین در این باره نوشت که مدرسه گرامر از موضع خودش عقب‌نشینی کرده است و دانش‌آموزانی که نمره قبولی نگرفته‌اند را مجوز داده هفته آینده بدون هیچ شرطی می‌توانند به مدرسه برگردند.

 نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز هم نامه‌یی را افشا کرده که نشان می‌دهد روزها پیش از آنکه جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آ‌‌ی اخراج شود، ‌ترامپ پیش‌نویس نامه اخراج او را به همراه یکی از مشاورانش تهیه کرده بود. به گزارش این روزنامه که بازتاب زیادی در رسانه‌های دیگر امریکایی داشت، ‌رابرت مولر، ‌مدیر سابق اف‌بی‌آ‌‌ی که از سوی وزارت دادگستری برای تحقیق در امر روابط اردوی تبلیغاتی ترامپ با روسیه منصوب شده ‌به این نامه دست یافته است. محتویات این نامه نشان می‌دهد ترامپ آگاهانه در نظر داشته که کومی را اخراج کند. بنا به نوشته نیویورک تایمز، این روزنامه نتوانسته است به نسخه‌یی از این نامه دست یابد و اینکه مشخص نیست ترامپ تا چه اندازه آگاهانه روی تحقیقات روسیه‌یی که کومی درباره آن تحقیق می‌کرد، متمرکز بوده است.

 

ارسال نظر