ایران؛ امن‌ترین کشور خاورمیانه

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۲۷
ایران؛ امن‌ترین کشور خاورمیانه

نشریه سفری «لاتیتودزلایف» ایتالیا نوشت: ایران امن‌ترین و میهمان‌نوازترین کشور خاورمیانه و دارای ثروت‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی منحصر به فردی است که توان جذب و افسون کردن هر مسافری را با فرهنگ خود دارد. این نشریه ایتالیایی، در گزارشی مصور از گردشگری در ایران که با بیتی از اشعار حافظ آغاز شده است، با اشاره به اینکه اکنون بهترین فصل برای سفر به ایران است، افزود: در ایران از کتاب غزلیات حافظ بزرگ‌ترین شاعر ایرانی در قرن 13 میلادی، برای فال گرفتن استفاده می‌شود و برخی معتقدند که در آن پیشنهادهایی برای حل مشکلات روزمره وجود دارد. در کنار مقبره او در شیراز افرادی هستند که در ازای دریافت مقدار کمی پول فال حافظ می‌گیرند. اما رسوم و ارتباط با گذشته در ایران همگام با مدرنیزه شدن به پیش می‌روند. لاتیتودزلایف در بخش‌هایی دیگر از گزارش خود نوشت: گذشته و حال با یکدیگر در کشوری ادغام می‌شوند که در آن تمام آنچه برای جذب و فریفتن چشمان، ذهن و فانتزی خلق شده است، وجود دارد. ایران باستان از زمان مارکو پولو که 700 سال پیش از آن گذشت، همواره جذابیت زیادی برای مسافران داشته و امروز هم با معماری‌های نفیس مساجد و امارت‌های خود که نشأت گرفته از تاریخ هزاران ساله و غنای فرهنگی، طبیعی و تاریخی منحصر به فردش است، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد.

به چشمان مسافر، گنبدهای آبی‌رنگ و سازه‌ها و شواهد تاریخی فرهنگی که در ایران از تهران پرهرج و مرج و شلوغ تا اصفهان و یزد و شیراز که گهواره تمدن این کشور است وجود دارد، فراموش نشدنی و بسیار ارزشمند است.

سفر به ایران با شهر تهران آغاز می‌شود، پایتختی با 14میلیون جمعیت و ترافیک‌های سنگین که توسعه شهری آن به ستاره‌ها رسیده و معرف نبض ایران است. بازدید از همه موزه‌ها و شهرها ممکن نیست زیرا بسیار زیاد هستند. اما نباید بازدید از کاخ گلستان را که معروف به تخت طاووس است، از دست داد که در آغاز قرن 19 توسط آغا محمدخان قاجار ساخته شد. همچنین موزه جواهرات که منحصر به فرد است.

 

ارسال نظر