سفرجهانی 65 میلیارد بسته

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۴۷
سفرجهانی 65 میلیارد بسته

گروه گوناگون|

سیستم‌های حمل‌ونقل روز‌به‌روز در سراسر جهان در حال پیشرفت است. امروزه ناوگان‌های حمل‌ونقل، درآمدزایی بسیاری برای کشورها دارند. طبق داده‌های به دست آمده، در سال 2016، حدود 65میلیارد بسته در سراسر جهان، جابه‌جا شده است. آمار نیز، حاکی از افزایش حجم بارهای جابه‌جا شده توسط شرکت‌های بین‌المللی در این سال است. در سال 2014، حجم بسته‌های جابه‌جا شده توسط انواع ناوگان‌های حمل‌ونقل، حدود 44میلیارد بسته اعلام شده بود.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، امریکا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای حمل‌ونقل در جهان را به خود اختصاص داده است. در این کشور، آن‌طور که آمار سال 2016 نشان می‌دهد، حدود 13 میلیارد بسته توسط سیستم‌های حمل‌ونقل جابه‌جا شده است. در این کشور، بسته‌بندی لوازم منزل و مبلمان، کالاهای نمایشگاهی، ماشین‌آلات صنعتی، آثار هنری شامل تابلوهای نقاشی، مجسمه و اشیای موزه‌ها و... در میان سایر کشورها، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است. همچنین، کامیون‌های مخصوص حمل کالا، به‌گونه‌یی طراحی شده‌اند که با امنیت کامل و به‌صورت مکانیزه، با صرف کمترین زمان، بسته موردنظر را جابه‌جا می‌کنند. این دقت و توسعه در حمل بسته در امریکا، منجر به کسب درآمدی 96میلیارد دلاری از طریق حمل‌ونقل بسته برای این کشور شده است. هر چند که تعداد حمل‌ونقل بسته‌ها در این کشور، به میزان قابل‌توجهی از چین کمتر است، اما درآمد حاصل از این صنعت، امریکا را به قدرتمند بازار حمل‌ونقل بسته در سراسر جهان تبدیل کرده است.

چین، نیز این روزها، در بازار حمل‌ونقل بسته، به رقیبی قدرتمند برای امریکا تبدیل شده است. رفت‌وآمد بازرگان‌ها و افزایش تجارت‌ در بازارهای چین، باعث شده که این کشور در تعداد حمل‌ونقل بسته‌ها رتبه اول را در میان کشورها به خود اختصاص دهد. طبق آمار به دست آمده، در سال 2016، در چین حدود 13 میلیارد بسته جابه‌جا شده که این حمل‌ونقل، درآمدی معادل 60 میلیارد دلار برای این کشور ایجاد کرده است. البته باید درنظر داشت که پایین ‌بودن هزینه‌های حمل‌ونقل در این کشور، یکی از گزینه‌های مثبت این صنعت به‌شمار می‌رود که منجر به افزایش تعداد بسته‌های جابه‌جا شده، می‌شود اما همان‌طور که گفته شد، درآمد حمل‌ونقل بسته‌ها در چین، همچنان پایین‌تر از امریکا مانده است.

ژاپن نیز با دارا بودن حجم تجاری مناسب با سایر کشورها، امروزه به بازار رقابت‌های حمل‌ونقل بسته وارد شده است. این کشور همواره یکی از مراکز موردعلاقه تاجران و بازرگانان بوده اما به‌دلیل نبودن شرکت‌های معتبر جهت حمل‌ونقل، درآمد و حجم جابه‌جایی کالا در مقایسه با امریکا و چین، کمتر است. از آنجا که ژاپن برنامه‌های بسیاری برای ارائه دانش و تخصص خود به سراسر جهان دارد، انواع ناوگان حمل‌ونقل در این کشور نیز، به صورت وسیعی در حال پیشرفت است. طبق آمار به دست آمده، در سال 2016، حدود 9 میلیارد بسته‌های مختلف در ژاپن جابه‌جا شد که این حمل‌ونقل، درآمدی معادل 22میلیارد دلار برای این کشور به همراه داشت.

در این گزارش، حمل‌ونقل بارها از شرکت به شرکت، شرکت به مشتری، مشتری به شرکت و مشتری بررسی شده، همچنین در میان انواع بسته‌ها، کالاهایی بالاتر از 31.5 کیلوگرم موردنظر بوده است.

 

 

ارسال نظر