توفان هاروی در صدر اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۹۸
توفان هاروی 
در صدر اخبار

 وال استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال گزارش اول خود را به موضوع سیل ایالت تگزاس و توفان هاروی اختصاص داده است. تیتر این روزنامه «باران، ‌سیلاب تگزاس را غرق کرد» است. از دیگر گزارش‌های این روزنامه می‌توان به موضوع شرکت‌های انرژی اشاره کرد که نوشته شرکت‌های انرژی کمربندها را برای سقوط محکم کرده‌اند.

این گزارش در واقع به پیامدهای توفان هاروی اشاره دارد و می‌گوید که هاروی تقریبا 15درصد ظرفیت پالایشگاهی را از مدار خارج کرده که می‌تواند تهدید‌کننده قیمت‌های بالا در سراسر کشور باشد. بنابراین گزارش شرکت اکسون‌موبیل پالایشگاه «بی‌تاون» را که در کانال هیستون واقع است را بسته زیرا جریان آب بخش بزرگی از این پالایشگاه را از کار انداخته است. این پالایشگاه دومین پالایشگاه بزرگ ایالات متحده است که تقریبا 560هزار بشکه نفت در روز را پالایش می‌کند.

 نیویورک تایمز

روزنامه اقتصادی نیویورک تایمز هم در گزارشی به پیامدهای فاجعه توفان هاروی پرداخته و تیتر صفحه اول خود را این‌چنین زده «غرقاب و خسته، تگزاس برای بهبود و احیا خود را آماده می‌کند». اما گزارش دیگر این روزنامه به مدیر جدید اوبر که یک ایرانی است اختصاص دارد. دارا خسروشاهی، ‌48 ساله دو روز پیش از سوی هیات‌مدیره اوبر به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. به گزارش این روزنامه خانواده خسروشاهی در سال 1978 از ایران به ایالات متحده مهاجرت کردند. آنها همه‌چیز خود را از دست داده بودند. هادی پرتوی پسر دایی دارا خسروشاهی به نیویورک تایمز گفته که ما همه‌چیزمان را از دست داده بودیم و می‌بایست به عنوان یک کارآفرین خانه جدید خود را می‌ساختیم. بنابر گزارش این روزنامه وظیفه تازه خسروشاهی ترمیم فرهنگ درونی این شرکت است که مدیرعامل سابق به دلیل فسادی که داشت اعتماد به آن را از بین برده است. او مجبور است در حالی که آینده «خودرانندگی» را که رقبای آن امیدوارند بر بازار آن غلبه کنند آماده سازد، ‌کسب و کار جدید اوبر را هم بسازد.

 واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست هم در روزنامه دیروز خود مصیبت توفان هاروی بر ایالت تگزاس و هیستون را تیتر خود کرده و از آمار کشته‌شدگان این حادثه پرده برداشته است. این روزنامه نوشته که حداقل 9 نفر در این حادثه کشته شده‌اند. اما خبر مهم‌تر این روزنامه پرتاب موشک کره شمالی است که از فراز خاک ژاپن رد شده است. بنابر این گزارش، ‌توکیو پرتاب موشک کره شمالی را یک حرکت «بی‌پروا» خوانده و نوشته که این پرتاب، ‌ترامپ را به چالش می‌کشد که می‌خواهد چه کند.

 

 

ارسال نظر