شکست ملکه ویکتوریا

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۹۲
شکست ملکه ویکتوریا

سریال تلویزیونی برگرفته از رمان‌های «جی.‌کی. رولینگ» موفق شد، مجموعه تاریخی و پرطرفدار «ویکتوریا» را با فاصله‌یی چشمگیر پشت سر بگذارد.

به گزارش دیجیتال اسپای، «استرایک» نام سریال کارآگاهی جدیدی است که بر اساس رمان‌های کارآگاهی «جی.‌کی.رولینگ»، نویسنده هفت‌گانه «هری پاتر» ساخته شده است. این اثر در قدم‌های اول از سریال تاریخی «ملکه ویکتوریا» پیشی گرفته است.

گزارش‌های آماری یک‌شنبه شب تلویزیون انگلیس نشان می‌دهد، تعداد بیننده‌های نخستین قسمت «استرایک» از مخاطبان سریال «ویکتوریا» دو میلیون نفر بیشتر بوده است. این سریال اقتباسی که از شبکه «بی. بی. سی ۱» به روی آنتن می‌رود، به‌طور میانگین 5میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مخاطب را به خود جذب کرد و در دقایقی تعداد بینندگانش را تا 6میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم بالا برد. اما در همان شب میانگین تعداد بینندگان سریال «ویکتوریا» 3میلیون و ۹۰۰هزار نفر بودند که در نقطه اوج سریال به 4میلیون و ۲۰۰هزار نفر افزایش پیدا کردند. در کل درصد تماشاگران سریال جدید «رولینگ»، ۲۸.۶ بوده، در حالی که این رقم در مورد سریال «ویکتوریا» ۲۱درصد محاسبه شده است. «استرایک» سریالی کارآگاهی براساس مجموعه رمان بزرگسال «رولینگ» است که با نام مستعار «رابرت گالبریث» روانه بازار کرده است. در سریالی که براساس این رمان‌ها ساخته شده «تام برک» بازیگر سریال اقتباسی «جنگ و صلح»،  نقش «کورمورن استرایک» کارآگاه خصوصی را بازی می‌کند. «رولینگ» بعد از تمام شدن هفت‌گانه «هری پاتر» دست به نوشتن مجموعه رمانی برای بزرگسالان زد، اما آنها را با نام مستعار «رابرت گالبریث» نویسنده‌یی خیالی روانه بازار کرد. زمانی که مشخص شد، نویسنده این آثار کیست، حواشی بسیاری به پا شد. فاش شدن راز «رولینگ» پس از انتشار «نوای فاخته» فروش این کتاب را به طرز چشم‌گیری افزایش داد تا جایی که اثر «رولینگ» در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی انگلیس قرار گرفت.

 

ارسال نظر