فاجعه‌ای که راه افتاد

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۳۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۹۴۵

 واشنگتن‌پست

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش و عکس اول خود را به توفان هاروی در تگزاس اختصاص داده است. تیتر این روزنامه که «فاجعه سیلاب در هیستون» است اشاره به بارش‌های شدیدی که همراه با توفان در دو روز گذشته در این ایالت رخ داده، ‌دارد. بنا بر گزارش این روزنامه این میزان بارش که در برخی نقاط ایالت تگزاس به 50سانتیمتر هم می‌رسد، بی‌سابقه بوده است. گزارشگر این روزنامه می‌نویسد که اکنون واژه توفان هاروی برای مردم این ایالت با ترس همراه است. بارش دو روزه در این ایالت در برخی نقاط هیستون به 45سانتیمتر و در برخی دیگر حتی به 60 سانتیمتر می‌رسد. پیش از این فرماندار این ایالت و شهردار هیستون به مردم هشدار داده بودند که در صورت بالا آمدن ارتفاع آب در خانه‌ها به پشت بام‌ها پناه ببرند.

 یو اس ا تودی

تیتر یک این روزنامه فقط یک کلمه است «فاجعه». این روزنامه هم به ماجرای سیلاب و توفان سه روز گذشته هاروی در ایالت تگزاس پرداخته و نوشته است که هیستون با یک بارش بی‌سابقه 50 اینچی روبه‌رو بوده است. این گزارش همچنین حاکی است که در ایالات متحده امریکا «هاروی» معادل «مصیبت» ارزیابی شده است. این روزنامه همچنین به پوشش همه‌جانبه توفان هاروی و خدماتی که به مردم توفان‌زده ارائه می‌شود، پرداخته است. گزارش‌های تصویری رسیده هم حاکی از آن است که خانه‌های مردم هیستون را آب گرفته و در برخی از این خانه‌ها تا نیمه اتاق‌ها هم سیلاب نفوذ کرده است.

 گاردین

روزنامه گاردین هم به موضوع برگزیت پرداخته و از یک مطالعه‌یی که در این باره صورت گرفته خبر داده که مبارزان برای برگزیت از قبل علایمی مبنی بر حمایت مردمی علیه دادگاه عدالت اروپا را به دست آورده بودند که آنها را در این امر تشویق بیشتری کرده است به‌طوری که بر همین اساس توانستند تجمعات حمایتی برای رهبران آلترناتیو محافظه‌کار راه بیندازند.

بنا بر گزارش روزنامه گاردین، محققان «سیگنیفی» که یک بنگاه علمی داده‌پردازی است از داده‌های مردمی معادل 50هزار و 646 نفر درباره موضوع دادگاه اروپایی عدالت پرسش کرد. آنها برای این پرسش از پلتفرم‌هایی از قبیل فیس‌بوک استفاده کردند. این داده‌ها نشان می‌دهد که طرفداران برگزیت چهاربرابر طرفداران باقی ماندن در اتحادیه اروپا شده‌اند.

 نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز هم تیتر و عکس یک خود را به فاجعه سیلاب هیستون مرتبط کرده و نوشته «توفان مرگبار، خیابان‌های هیستون را به رودخانه مواج مبدل کرد.»‌ عکس روزنامه تصویر واضحی از مصیبتی است که توفان هاروی به وجود آورده است. جمعیتی همراه با خودروهایی که در طول خیابان و در میان آب‌های سیلاب دارند فرار می‌کنند.

 

ارسال نظر