نگاهی به فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که گذشت

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۸۴
نگاهی به فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که گذشت

با تغییر فیلم‌های روی پرده سینماها تعداد فیلم‌های اجتماعی نسبت به چند ماه گذشته بیشتر شده است.

«فصل نرگس» دومین ساخته نگار آذربایجانی در مقام کارگردان طی مدت 16روز موفق به فروش 102میلیون تومانی شده است. «فصل نرگس» در ژانر اجتماعی با نگاهی انسان‌دوستانه، قصه‌یی امیدبخش را به شیوه‌یی متفاوت روایت می‌کند. فیلم روایت عاشقانه‌یی از زندگی آدم‌های معمولی است که در وانفسای امروز و در جهانی که میل به خودشیفتگی و خودمحوری دارد، شفافیت روح و ذهنشان را از دست نداده‌اند و مفهوم احساس خوش ناشی از انسانیت و نوع‌دوستی را به درستی درک می‌کنند.

«سارا و آیدا» آخرین ساخته مازیار میری طی 16روز یک میلیارد و 200میلیون تومان فروش داشت. این فیلم روایت دوستی سارا و آیداست که بر اثر یک اتفاق تبدیل به فاجعه‌یی غیرقابل‌ جبران می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟

«اکسیدان» ساخته حامد محمدی موفق شد در 73روز 8 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش را تجربه کند. در خلاصه داستان آن آمده: اصلان اگر می‌دانست گرفتن ویزا این ‌همه دردسر دارد اصلا عاشق نمی‌شد.

«نهنگ عنبر، سلکشن رویا» که ادامه‌یی است بر «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم همچنان در گیشه موفق است و در مدت 107روز توانست 21میلیارد تومان فروش داشته باشد.

«رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله که بیشترین جوایز جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را از آن خود کرد و از دید منتقدان فیلم برجسته سال بود تا 8 شهریور ماه بر پرده سینماها باقی خواهد ماند. این فیلم طی مدت 62 روز 4میلیارد و 380میلیون تومان فروش داشته است. «گذر موقت» ساخته افشین هاشمی طی 23روز موفق به فروش 160میلیون تومانی شده است. داستان این فیلم  درباره دو پیرمرد است که در شبی تاریک، تصمیمی مفرح می‌گیرند.

«بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان طی 23روز موفق به فروش 600 میلیون تومانی شده است. این فیلم برگزیده جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان بوده است.

«ساعت 5 عصر» نخستین ساخته سینمایی مهران مدیری طی مدت 34روز موفق به فروش 7میلیارد و 500 میلیون تومانی شده است. قصه «ساعت ۵ عصر» روایت‌کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می‌آید ولی چون به آنها عادت کرده‌ایم و همواره با آنها زندگی می‌کنیم دیگر از دیدن آنها شوکه نمی‌شویم. از بیرون دیدن و اغراق در آن می‌تواند ما را متوجه اطرافمان کند.

«زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودی نیز طی مدت 16روز موفق به فروش 300میلیون تومانی شده است.

 این فیلم در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از میان 6 نامزد سیمرغ بلورین این رویداد، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد همچنین در بخش بین‌الملل جشنواره نیز به عنوان بهترین فیلم پلاک طلایى سیمرغ و سیمرغ نگاه ملى را از آن خود کرد.

 

ارسال نظر