فرزندان نسل دیجیتال

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۸۰
فرزندان نسل دیجیتال

گروه گوناگون  نسل اول کاربران دیجیتال، تقریبا در سال‌های 1980 تا 2000 متولد شده‌اند. در این روزها، آنها مهم‌ترین گروه مصرف‌کنندگان رسانه‌های دیجیتال هستند و بر این اساس، بزرگ‌ترین هدف بازارهای تکنولوژی شناخته می‌شوند. این گروه که نوجوانان و جوانان 18 تا 34 سال را شامل می‌شود، گروهی بسیار فعال هستند که در طول روز، استفاده‌های فراوانی از فناوری‌های دیجیتال دارند. علاوه بر اینکه بسیاری از آنها در محیط کار ناچار به استفاده از ابزار و رسانه‌های دیجیتال هستند، شبکه‌های اجتماعی و دنیای نامحدود مجازی، آنها را مجذوب این تکنولوژی‌های ارتباطی کرده است.

طبق داده‌های به دست آمده، جوانان 18 تا

34 سال، به‌طور قابل ‌توجهی کمتر از افراد بالای 35سال تلویزیون تماشا می‌کنند. بر همین اساس، برای چندین دهه، تلویزیون به دنبال استراتژی‌هایی بود که بتواند به جامعه بزرگ‌تری از مخاطبان دست پیدا کند. هر چند که هنوز تلویزیون در مقابل سایر رسانه‌ها مخاطبان بیشتری دارد اما کاربران آن را بیشتر افراد بالای 35سال تشکیل می‌دهند. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، بزرگسالان امریکایی (بالای 35 سال) در هفته نزدیک به 34 ساعت و 32 دقیقه از زمان خود را برای تماشای تلویزیون صرف می‌کنند. این در حالی است که جوانان 18 تا 34 ساله امریکایی، در هفته کمتر از 20ساعت مخاطب برنامه‌های تلویزیون هستند. به گفته بسیاری از کارشناسان، دسترسی آسان تلفن‌های هوشمند همراه به اینترنت، قابلیت‌های گسترده‌یی در اختیار این گروه قرار می‌دهد که آنها را از تماشای برنامه‌های تلویزیونی بی‌نیاز می‌کند. آنها به راحتی می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را از طریق تلفن‌های هوشمند در هر زمان و مکانی که می‌خواهند، تماشا کنند. هرچند که این قابلیت برای بزرگسالان نیز وجود دارد اما به نظر می‌رسد مهارت نسل جوان در استفاده از فناوری‌های دیجیتال، آنها را بیشتر از بزرگسالان به سمت این ابزار سوق می‌دهد. طبق آمارهای به دست آمده، جوانان امریکایی در هفته حدود 19ساعت و 39 دقیقه را صرف استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند می‌کنند. این مدت استفاده در میان بزرگسالان بالای 35 سال، 17 ساعت و 49 دقیقه گزارش شده است. طبق این آمار، تلفن‌های همراه هوشمند، بزرگ‌ترین رقیب تلویزیون در میان سایر رسانه‌ها به‌شمار می‌رود.

رشد رسانه و فناوری‌های دیجیتال در دهه‌های اخیر سرعت قابل ‌توجهی داشت. در سال‌های گذشته، تنها رسانه الکترونیکی در دسترس افراد، رادیو بود. طبق آمار پس از اختراع رادیو، نزدیک ۳۸ سال طول کشید که تعداد شنوندگان آن در جهان به ۵۰میلیون نفر برسد. هرچند که تلویزیون و پس از آن اینترنت توانست به سرعت جای این رسانه شنیداری را بگیرد اما همچنان رادیو مخاطبانی دارد. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، اکثر کاربران رادیو، افراد بالای 35 سال هستند. در میان شهروندان امریکایی، افراد بالای 35 سال، تقریبا حدود 13ساعت از زمان خود را در هفته صرف گوش دادن به برنامه‌های رادیو می‌کنند که این میزان استفاده در میان جوانان 18 تا 34 سال، 10 ساعت و 40 دقیقه است. طبق این گزارش میزان استفاده بزرگسالان از کنسول بازی 4 ساعت و 18 دقیقه بوده که در میان جوانان 18 تا 34 ساله به 7 ساعت و 16 دقیقه می‌رسد. طبق آمار به دست آمده، در امریکا، جوانان زیر 34 سال در هفته حدود 5 ساعت و 53 دقیقه از زمان خود را به استفاده از کامپیوترهای خانگی اختصاص می‌دهند که در میان افراد بالای 35 سال، این زمان به 6 ساعت و 54 دقیقه می‌رسد. همان‌طور که گفته شد، تمایل جوانان امریکایی برای استفاده از ابزارهای دیجیتال و به‌خصوص تلفن‌های همراه هوشمند، بسیار بیشتر از سایر رسانه‌هاست. این موضوع در استفاده از دستگاه‌های کامپیوتر خانگی نیز دیده می‌شود. بسیاری از جوانان 18 تا 34 ساله امریکایی ترجیح می‌دهند، فعالیت‌های خود را که با کامپیوتر قابل اجراست، در تلفن‌های همراه هوشمند خود دنبال کنند. این موضوع در میان افراد بالای 35 سال متفاوت است. به نظر می‌رسد، این گروه استفاده از کامپیوترهای خانگی را به تلفن‌های هوشمند ترجیح می‌دهند. این موضوع در مورد تبلت‌ نیز وجود دارد. از آنجا که صفحه‌ تبلت‌ها در مقایسه با تلفن‌های هوشمند بزرگ‌تر است و وضوح تصاویر بیشتر است، بزرگسالان بیشتر از جوانان مایل به استفاده از این ابزار دیجیتال هستند؛ قابلیتی که جوانان را از تبلت دور می‌کند. از آنجا که تلفن‌های همراه هوشمند، قابلیت جابه‌جایی راحت‌تری دارد و فضای کمتری را اشغال می‌کند، جوانان امریکایی تمایل چندانی به استفاده از تبلت نشان نمی‌دهند. طبق آمار به دست آمده، افراد بالای 35 سال در امریکا، حدود 3 ساعت و 33 دقیقه از زمان خود را در هفته صرف استفاده از تبلت می‌کنند که این زمان در میان جوانان زیر 34 سال، 3 ساعت اعلام شده است.

 

 

ارسال نظر