رشد هماهنگ اقتصاد جهان

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۰۸
رشد هماهنگ اقتصاد جهان

 وال استریت ژورنال :روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال چاپ امریکا هم عکس یک خود را به پوشاندن مجسمه فرمانده کنفدراسیون جنگ‌های داخلی امریکا به خاطر مراسم سوگواری در چارلوتزویل اختصاص داده است. این مراسم در پی درگذشت یکی از معترضان به تظاهرات نژادپرستانه این شهر که در درگیری‌ها کشته شد، صورت می‌گیرد. همچنین گزارش یک این روزنامه به بالا رفتن رشد اقتصادی جهان اختصاص دارد. این روزنامه می‌نویسد، برای نخستین‌بار در دهه اخیر رشد اقتصادی جهانی به‌طور هماهنگ بین کشورها به‌ویژه کشورهای او‌ای‌سی‌دی بالا می‌رود. بنا بر گزارش این روزنامه، صندوق بین‌المللی پول هم در گزارش ماه جولای خود رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی را 3.5درصد اعلام کرده بود که نسبت به سال گذشته میلادی 3دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

 اکونومیست:  

هفته‌نامه اکونومیست در آخرین شماره خود حملات جدیدی که در اسپانیا و فنلاند رخ داده را بهانه بررسی بنیادگرایی قرار داده و نوشته که کمتر از یک دهه پیش گروه‌های اسلام‌گرا یک نیروی غیرقابل مقاومت در خاورمیانه بودند. به نوشته این هفته‌نامه در قیام سال 2011 اعراب که دیکتاتورها را یک به یک سرنگون کردند این گروه‌ها به‌ویژه اخوان‌المسلمین شاخه‌هایش نفوذ پیدا کردند و کنترل را به دست گرفتند.

به نظر می‌آید مساجد و صندوق‌های رای جای قصرها را گرفتند. این هفته‌نامه سپس به بررسی عملکرد دیگر کشورهای اسلامی مانند قطر و امارات‌متحده‌عربی می‌پردازد و می‌نویسد که کشورهای امارات‌متحده‌عربی، ‌عربستان‌سعودی و مصر از دولت‌های غربی مصرانه خواسته‌اند اخوان‌المسلمین را به‌عنوان گروه تروریستی قلمداد کنند. 

16-2

 واشنگتن‌پست 

روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست هم به موضوع درگیری‌های درون حزبی حزب جمهوری‌خواه بر سر ترامپ پرداخته و می‌نویسد که ترامپ خودش را بیشتر از حزب برادر بزرگ‌تر –جمهوری‌خواه– دور می‌کند. به نوشته این روزنامه، این کار با این نیت صورت می‌گیرد که خودش را از اتهامات این حزب دور نگه دارد. در ماه‌های اخیر موضع‌گیری‌های ترامپ باعث شده که حزب جمهوری‌خواه و سران آن از ترامپ دلخور شوند و علیه او موضع بگیرند. این اتفاق به‌ویژه بعد از ماجرای تظاهرات‌های نژادپرستی که در هفته گذشته روی داد، بیشتر شده است. ترامپ اخیرا دو نفر از سران حزب را که در کنگره هستند متهم کرده که نتوانسته‌اند قدرت مردم را مدیریت کنند. 

16-1

 

ارسال نظر