دیدار نویسندگان ایران با انجمن نویسندگان چین

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۰۷
دیدار نویسندگان ایران با انجمن نویسندگان چین

در حاشیه برنامه‌های حضور ایران به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن، هیات نویسندگان ایران با انجمن نویسندگان چین دیدار کرد. به گزارش ایسنا، این نشست صبح دیروز (سوم شهریورماه) در انجمن نویسندگان چین با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، طاهره ایبد، مرضیه سلیمانی، جعفر شیرعلی‌نیا، حسین پاینده و علی‌اصغر سیدآبادی و رییس انجمن نویسندگان چین، معاون بخش روابط بین‌الملل انجمن نویسندگان چین، رییس بخش آفریقای انجمن نویسندگان چین و بخش آسیا و آفریقای انجمن نویسندگان چین برگزار شد. 

چانگ تو رییس انجمن نویسندگان چین، در این نشست گفت: خوشحالیم که ایران به‌عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن حضور دارد. نویسندگان چین دو ماه پیش، از ایران دیدن کردند و خوشحالیم که اکنون نویسندگان ایرانی در اینجا حضور دارند. 

او ادامه داد: چین در زمینه ادبیات و کتاب دوران طلایی خود را سیر می‌کند. چین مبدا جاده ابریشم است و چین و ایران از آن زمان با یکدیگر رابطه داشته‌اند و به این واسطه، زمینه همکاری بیشتری بین ما وجود دارد و در زمینه ادبیات کودک و نوجوان با یکدیگر می‌توانیم تبادل‌نظر داشته باشیم. 

رییس انجمن نویسندگان چین در ادامه به معرفی این انجمن پرداخت و گفت: از زمان تاسیس این انجمن تاکنون ۶۸ سال می‌گذرد. هدف از تاسیس این انجمن، خدمت به نویسندگان است و شرایط لازم را برای تالیف آثار نویسندگان فراهم می‌آورد. این انجمن ۱۱هزار و ۳۳۶ نفر عضو دارد و چهار جایزه ملی چین در حوزه ادبیات، جایزه روشو، جایزه نویسندگان تطبیقی یا قومیت و جایزه برای کودکان را برگزار می‌کند. در چین، ۳۰۰ میلیون کودک هست که امسال برای آنها جایزه ادبیات کودک را برگزار کردیم. 

علی‌اصغر سیدآبادی نویسنده کتاب کودک نیز در این نشست ضمن معرفی هر یک از نویسندگان ایرانی حاضر در جلسه، به معرفی صنعت نشر و تیراژ کتاب در ایران و علاقه‌مندی به چاپ کتاب‌های چینی نکاتی پرداخت. سیدآبادی در ادامه گفت: نسبت ورود کتاب‌های چینی به کالاهایی که از این کشور به ایران وارد می‌شود، خیلی کم است. امیدواریم برگزاری این نشست‌ها باعث شروع همکاری‌های جدی شود. در ادامه این نشست، هر یک از نویسندگان به‌صورت دوطرفه با هیات چینی به بحث و تبادل‌نظر و گفت‌وگو پرداختند. 

ارسال نظر