کشته شدن عامل حمله بارسلون

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۳۷
کشته شدن عامل
حمله بارسلون

 وال استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال در گزارش اول خود به خبر کشته شدن مظنون ترور اسپانیا می‌پردازد. این مظنون که گمان می‌رود، راننده خودرو ونی باشد که به داخل جمعیت بارسلون رفت بنا به گفته پلیس اسپانیا در یکی از روستاهای مرزی با فرانسه کشته شد.

در حادثه بارسلون که پنج‌شنبه گذشته رخ داد 14نفر کشته و بیش از 100نفر زخمی شدند. همچنین عکس اول این روزنامه به کسوف روز دوشنبه ایالات متحده اختصاص دارد. این کسوف پس از 100سال سراسر امریکا را در بر گرفته بود و مشاهده می‌شد. تیتر این گزارش بسیار جالب است، «‌کسوف امریکا، ساحل به ساحل.»

 نیویورک تایمز

عکس اول این روزنامه کسوف کامل در امریکاست. کسوفی که حیرت امریکاییان را در برداشت و باعث سفر رفتن 2 تا 5 میلیون نفر به مناطقی شد که می‌توانستند کسوف کامل را مشاهده کنند. همچنین گزارش اصلی این روزنامه به سخنرانی ترامپ درخصوص «جنگ افغانستان» اختصاص دارد.

ترامپ در سخنرانی خود به ادامه جنگی که او در سخنرانی‌های تبلیغات ریاست‌جمهوری خود آن را «بیهوده» خواننده بود، ‌تعهد داد. این موضوعی بود که روزنامه نیویورک تایمز به آن می‌پردازد.

 گاردین

روزنامه بریتانیایی گاردین هم تیتر اول خود را به کشته شدن مظنون بارسلون اختصاص داد. بنا به نوشته این روزنامه مظنون یک جوان مراکشی‌تبار به نام یونس ابویعقوب بود که جلیقه به ظاهر انفجاری بر تن داشت. گزارش این روزنامه حاکی است که ابویعقوب پس از حادثه فرار کرده بود و بنا به گزارش پلیس احتمال فرار وی به فرانسه وجود داشت. این گزارش حاکی است که پلیس اسپانیا در کاتولینا او را کشته است.

 واشنگتن پست

روزنامه امریکایی واشنگتن پست هم تیتر یک و عکس یک خود را به دو موضوع داخلی و علمی اختصاص داده است. سخنان ترامپ درباره استراتژی جدید ایالات متحده در افغانستان تیتر یک این روزنامه است و عکس آن به موضوع کسوف مربوط است. ترامپ در سخنان خود به تعهد بی‌انتهای امریکا در افغانستان اشاره کرده و گفته است که خروج عجولانه از افغانستان کاری اشتباه است.  ترامپ پیش از این در سخنرانی‌های انتخاباتی خود حضور نیروهای نظامی امریکا در افغانستان را بیهوده خوانده بود.

 

ارسال نظر