طوفان اخراج‌ها در کاخ سفید

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۷۹
طوفان اخراج‌ها
در کاخ سفید

 وال استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال شماره آخر هفته خود را با عنوان و تیتر بزرگ «ترامپ مشاور کلیدی‌اش را اخراج کرد»‌ منتشر کرد. اشاره و گزارش این روزنامه به اخراج استیو بنن اختصاص دارد. استیو بنن روز جمعه از کاخ سفید اخراج شد و همان روز سایت منتسب به او واژه «جنگ» را به کار برد.

همچنین عکس این روزنامه مراسم عزاداری کشته‌شدگان حادثه بارسلون را نشان می‌داد که رییس‌جمهور و مقامات دولتی در صف اول آن قرار گرفته‌اند. در حادثه بارسلون که روز پنج‌شنبه رخ داد و داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت بیش از

14 کشته و بیش از 100 مجروح

برجای گذاشت.

 نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز گزارش اول خود را با تیتر تکان‌دهنده‌یی مزین کرده؛ «چگونه با یک قتل در هند می‌شود فرار کرد در حالی که شهر نگاه می‌کند.» ماجرا و داستان این گزارش وقتی خوانده می‌شود، تکان‌دهنده است. گزارشگر این روزنامه که در هند به‌سر می‌برد و پس از شنیدن یک قتل در دهکده‌یی که در دوران ماموریتش از آنجا چند گزارش تهیه کرده بود به آنجا برمی‌گردد، می‌نویسد که قبل از ترک هند نزد کدخدای ده جهیرالدین مواتی رفته تا از او خداحافظی کند. کدخدای ده با آنکه تحصیلکرده نیست اما یک سیاستمدار بالذات است. این گزارشگر در مورد قتل می‌نویسد که مردی زنش را جلوی چشمان مردم ده می‌کشد و چند روز بعد با یک دختر دیگر ازدواج می‌کند. هیچ‌کس نه دخالتی می‌کند و نه شکایتی. گزارشی هم که به پلیس داده می‌شود این است که همسر آن مرد نیمه شب بلند می‌شود و از پله‌ها سقوط می‌کند و

بر اثر ضربه مغزی می‌میرد.

 گلف نیوز

روزنامه گلف نیوز چاپ امارات هم در شماره آخر هفته خود گزارش یک خود را علیه قطر نوشته است.

این روزنامه می‌نویسد که قطر مرکز عملیات علیه امارات‌متحده‌عربی شده است. بنا به نوشته این روزنامه، یکی از اعضای سابق اخوان‌المسلمین گفته است که هدف حمایت دوحه از این سازمان بی‌ثبات کردن منطقه بوده است. او با اشاره به کمک‌های قطر به فراریان اخوان‌المسلمین هرگونه شکنجه در امارات‌متحده‌عربی را منکر شد.

طی یک ماهه گذشته کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس نه تنها با قطر قطع رابطه کرده‌اند بلکه او را هم از شورای همکاری خلیج‌فارس اخراج کرده‌اند.

 یکی از اتهام‌های آنها به قطر حمایت از سازمان‌های تندرو اسلامی مانند اخوان‌المسلمین است.

 

ارسال نظر