خروج استراتژیست افراطی از کاخ سفید

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۰۹
خروج استراتژیست افراطی از کاخ سفید

 نیویورک تایمز:

روزنامه امریکایی چاپ نیویورک عکس اول خود را به ماجرای بارسلونا اختصاص داده است. بنا بر گزارش این روزنامه در اتفاق بارسلونا یک ون وارد جمعیت شد و بیش از 14کشته و بیش از 100زخمی برجای گذاشت. داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است. همچنین تیتر یک این روزنامه به خروج استیون بانن، ‌مشاور دونالد ترامپ پرداخته است. استیون بانن که استراتژیست ارشد کاخ سفید بود از همان ابتدا به دلایل تندرو بودن مورد انتقاد رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفته بود. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش اول خود به این موضوع پرداخته و تیتر آن را اینچنین زده است: «بانن صدای اصلی پوپولیست راست از کاخ سفید بیرون می‌رود.»‌ خروج بانن از کاخ سفید آن‌قدر مهم بود که روزنامه نیویورک تایمز حتی دو سوتیتر برای آن اختصاص دهد و بنویسد که «مشاور ارشد بعد از بحران‌های کاخ سفید مجبور به رفتن شد» یا «بانن برای ادامه برنامه‌هایش به وب‌سایت خود برمی‌گردد.»

 وال‌استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال‌استریت ژورنال هم عکس و تیتر یک خود را به ماجرای بارسلونای اسپانیا اختصاص داده است. تیتر یک این روزنامه این طور زده شده است: «وحشت بارسلونا را درهم کوبید.» اما این روزنامه در گزارش پایین صفحه خود به موضوع قیمت گاز پرداخته و اظهار داشته که ایالات متحده قیمت گاز طبیعی را تنظیم می‌کند. بنا بر گزارش این روزنامه تلاقی غیرمترقبانه‌یی که به دلیل خطوط لوله در قلب منطقه «کاجون» رخ داده باعث شده که آنجا مهم‌ترین منطقه جهان برای قیمت‌های گاز طبیعی باشد. در این گزارش آمده است که «هاب هنری» که برای سالیان سال معیار و ملاکی برای قراردادهای ایالات متحده بوده است حالا به این سمت می‌رود که قیمت گاز را از موزامبیک تا ژاپن تعیین کند.

 هرالد

روزنامه بریتانیایی هرالد هم تیتر و عکس یک خود را به ماجرای بارسلونا اختصاص داده است. بنا بر گزارش این روزنامه تعدادی از مجروحان بارسلونا ناپدید شده‌اند که یکی از آنها یک کودک 2ساله بریتانیایی است. از این رو نهادهای اسپانیایی خواهان ارائه کارت شناسایی برای یافتن مفقودان شده‌اند.

 گاردین

روزنامه گاردین با آنکه گزارش اول خود را به موضوع بارسلونا اختصاص داده است اما عکس اول آن به عاملان این حادثه مربوط است. چهار جوانی که باعث کشته شدن بیش از 14نفر و مجروح شدن بیش از 100نفر شده‌اند. بنا بر گزارش این روزنامه عوامل این حادثه در نظر داشتند که در بارسلونا بمب منفجر کنند اما بر حسب یک اتفاق این عملیات را کنار گذاشتند.

 

ارسال نظر