برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب پکن

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب پکن

برنامه‌های ایران به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن ۲۰۱۷ در یک نشست خبری تشریح شد.

به گزارش مهر، نشست خبری با موضوع حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن ۲۰۱۷ صبح دیروز، با حضور امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و مدیر غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن و همچنین محمود آموزگار رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در محل این موسسه در تهران برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی آموزگار گفت: شرایطی که تا حدود ۵ سال قبل در زمینه ارتباط ما با نشر خارج وجود داشت، چندان شرایط مطلوبی نبود، چندین و چند سال ما در نمایشگاه‌های بزرگ کتاب مثل فرانکفورت، پاریس و بلونیا حضور پیدا می‌کردیم اما واقعیت این است که تجربه این حضورها چندان نتیجه مشخصی نداشته است و شاید بیشترین وظیفه این حضور به توزیع جزوه مقررات نمایشگاه کتاب تهران بین ناشران خارجی و همچنین چیدن برخی کتاب‌ها در تعدادی از قفسه‌ها و پخش گز و پسته بین بازدیدکنندگان متمرکز بوده است.

او گفت: خوشحالم بگویم ناشرانی که امسال از ایران در نمایشگاه کتاب پکن حضور دارند تا همین چند سال قبل حتی حاضر نبودند کتاب‌های‌شان را برای ارسال به این نمایشگاه به ما بدهند که به نظرم این نتیجه حاصل گام‌های موثری است که در این سال‌ها برداشتیم.

در ادامه این نشست خبری امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیر غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن به تشریح برنامه‌هایی که برای حضور در این نمایشگاه ترتیب داده شده است، پرداخت.

به گفته او، تاکنون حضور انتشارات شمع و مه، ثالث، فرهنگ معاصر، ققنوس، حافظ، نگاه و ایران‌شناسی از ناشران بخش عمومی؛ پژوهشگاه میراث فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه جامعه المصطفی و انتشارات سمت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات فاطمی از بخش دولتی و همچنین سه آژانس ادبی کیا، پل و تماس و نیز اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مجمع ناشران دفاع مقدس، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن تصویرگران کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب پکن قطعی شده است.

شهرام‌نیا نیز از حضور سه تصویرگر برگزیده انجمن تصویرگران کودک و نوجوان شامل فریبا اصلی، محسن رزاقی و مریم محمودی‌مقدم و نیز ۹ نویسنده برجسته در این نمایشگاه خبر داد.

همچنین به گفته مدیر غرفه ایران دو خوشنویس برجسته نمایشگاه قرآن، شیرکوند و ابراهیمی، دو استاد حوزه صنایع دستی، دو خبرنگار حوزه کتاب و کامبیز درم بخش گرافیست و کارتونیست و همچنین دو گروه موسیقی پگاه شامل نوید افقه و حامد بابایی و گروه موسیقی صلح و دوستی شامل ۱۵ هنرمند و نیز یک گروه نقالی و همچنین گروه موسیقی لیان به نمایشگاه کتاب پکن می‌روند.

او از برگزاری هفته فیلم ایرانی در نمایشگاه کتاب پکن به مناسبت حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه با نمایش 6 فیلم ایرانی ازجمله تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی با عنوان فروشنده و همچنین دو فیلم از زنده‌یاد کیارستمی در موزه ملی فیلم پکن خبر داد.

شهرام‌نیا از برگزاری نمایشگاهی از ۱۷۰ عنوان کتاب فارسی ترجمه شده به زبان چینی و همچنین نمایشگاهی از کتاب‌های جدید‌الانتشار و آماده عقد رایت با ناشران خارجی در حوزه‌های کودک و عمومی و معرفی دو ترجمه تازه از کتاب‌های «مربای شیرین» و «خمره» اثر هوشنگ مرادی‌کرمانی و نیز دو اثر در حوزه

ایران شناسان چینی در این نمایشگاه خبر داد.

در پایان این نشست خبری از تمبر یادبود حضور ایران به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن ۲۰۱۷ با حضور مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و رییس پست منطقه ۱۸ تهران رونمایی شد.

 

 

ارسال نظر