انصراف کره‌شمالی از حمله به گوآم

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۶۶
انصراف کره‌شمالی
از حمله به گوآم

 وال‌استریت ژورنال:

کره‌شمالی تصمیم پرتاب موشک به سمت جزیره گوآم را به تعویق انداخته است. به گزارش این روزنامه، وزیر خارجه امریکا در مقابل انصراف کره‌شمالی اعلام کرده که واشنگتن آماده مذاکره با کره‌شمالی است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا نیز در واکنش به انصراف کره‌شمالی از حمله موشکی به جزیره «گوآم» اعلام کرد: تصمیمی غیر از این، نتایج غیرقابل قبول و فاجعه‌باری به دنبال داشت.

وی همچنین گفت: «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای جلوگیری از فاجعه احتمالی تصمیمی عاقلانه و منطقی گرفت. پیش از این، در آستانه شلیک احتمالی موشک از سوی کره‌شمالی به جزیره گوآم، ماهواره‌های جاسوسی امریکا از جابه‌جایی تجهیزات موشکی این کشور خبر داده بودند.

 نیویورک‌تایمز:

دونالد ترامپ بار دیگر موضع خود را درباره خشونت‌های ویرجینیا تغییر داد. به گزارش واشنگتن پست، رییس‌جمهوری امریکا بار دیگر هر دو طرف حاضر در اعتراض‌ها را مسوول خشونت‌های تظاهرات و درگیری‌های پیرامون آن معرفی کرد.

این در حالی است که از محکوم کردن گروه‌های نژادپرستی توسط ترامپ، تنها یک‌ روز گذشته بود. او در یک بحث تند با خبرنگاران بار دیگر درباره مقصر خشونت‌های روی‌ داده گفت که هر دو طرف درگیری مسوول آن خشونت‌ها هستند. نانسی پلوسی، چاک شومر از حزب دموکرات و سوزان کالینز و جان مکین از سخنان ترامپ انتقاد کردند. همچنین پس از آنکه دونالد ترامپ در اظهارات مناقشه برانگیزی هر دو طرف درگیر در ناآرامی‌های اخیر شارلوتزویل را به یک میزان مقصر دانست، قانونگذاران امریکایی او را ملامت کردند.

 واشنگتن‌پست:

خبرهای بسیاری مبنی بر استفاده روبات‌ها به جای نیروی انسانی در امریکا باعث شده که نیروهای کارگر در این کشور به دنبال یافتن شغل دیگری باشند. به گزارش واشنگتن‌پست در زمانی که دولت ترامپ از اشتغال‌زایی در بخش تولید می‌گوید، بسیاری از کارگران کارخانه‌های امریکایی تصمیم به استعفا گرفته‌اند.

بر اساس آمار‌های به دست آمده، بسیاری از کارگران امریکایی شغل خود را ترک کرده‌اند. در این رابطه بسیاری از اقتصاددان‌ها اعلام کرده‌اند که ممکن است این ترک کارها نشان‌دهنده آن باشد که کارگران قادر به یافتن کار در جای دیگر هستند. پیش از این نیز بیش از 100 کارگر مهاجر در این کشور به دلیل شرکت در اعتصاب «روز بدون مهاجر» در امریکا کار خود را از دست داده‌اند.

 

 

ارسال نظر