شهرزاد؛ ناجی زیورآلات سنتی

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۶۳
شهرزاد؛ ناجی زیورآلات سنتی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: شاید کاری که سریال «شهرزاد» برای زیورآلات سنتی کرد، کمتر کسی می‌توانست انجام دهد. فروش زیورآلات سنتی بعد از پخش این سریال، به نوعی نماد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسنا، بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، درباره مجموعه «دست‌آفریده‌ها» که قرار است با محوریت تولید فیلم‌های مستند صنایع دستی انجام شود، توضیح داد: بعد از آنکه استان‌ها نسبت به هنرهایی که دارند احساس مسوولیت کردند، قرار شد از برنامه «سیمرغ» که هدف آن نمایش ۳۰ فیلم درباره صنایع دستی است، حمایت مالی کنند.

او با بیان اینکه همکاری صداوسیما با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید بیشتر از این شود، گفت: ما با صنایع خلاق روبه‌رو هستیم، رسانه و صنایع دستی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. پیش از این هم فیلم‌هایی مربوط به این حوزه در شبکه مستند، شبکه چهار، خبر و شبکه‌های برون‌مرزی پخش شده است. امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد. سرشت صنایع دستی در حال تغییر است، اما تصویر آن هنوز تغییر نکرده، پس رسانه می‌تواند در این تصویرسازی با ما همکاری کند. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ادامه داد: تصاویری که عمدتا در رسانه‌ها تولید شده، تولیدمحور بوده است و پیشکسوتان را مدنظر قرار داده‌اند؛ اما باتوجه به اینکه مشکل فعلی صنایع دستی، بحث فروش است درصددیم از برنامه‌های تولیدمحور به مصرف‌محور گرایش پیدا کنیم و به سمت الگوسازی پیش برویم. ما به الگوی مصرف نیاز داریم. بنابراین بهترین کمکی که تلویزیون می‌تواند به ما کند، کمک به رایج شدن الگوهای مصرف صنایع دستی است.

او اظهار کرد: ما از برنامه‌های داستانی و پرمخاطب توقع داریم به ما کمک کنند، زیرا حضور صنایع دستی در خانه‌ها و شهرها می‌تواند ذهن ما را تغییر دهد. اگر از صنایع دستی برای دکوراسیون و معماری استفاده بهینه کنیم، جامعه بهتری خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم تصویر صنایع دستی پویا را که نیازمند پاسخ به نسل جوان است، با خانواده مولد پیوند بزنیم، زیرا در برخی موارد می‌بینیم که حتی صدای خانواده‌ها نیز درآمده و آنها اعلام می‌کنند، ما صنایع دستی می‌خریم، اما نمی‌دانیم با آن باید چه کنیم. امیدواریم بتوانیم جلوه‌های زیبایی از صنایع دستی را

به تصویر بکشیم.

 

ارسال نظر