داستان‌هایی با یک نشانه کوچک

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۵۹
داستان‌هایی با یک نشانه کوچک

فرخنده حاجی‌زاده به‌زودی مجموعه داستان دو زبانه «آن یکی» را منتشر می‌کند. بعد از چاپ سوم رمان «از چشم‌های شما می‌ترسم» که توسط انتشارات ویستار منتشر شده بود، مجموعه داستانی به نام «آن یکی» که مجموعه قصه‌یی دو زبانه است هم به تازگی مجوز گرفته و در دست چاپ است. این مجموعه داستان که شامل ۲ قصه کوتاه و دو قصه بلند ۱۴ تا ۱۵ صفحه‌یی می‌شود، توسط انتشارات ویستار زیر چاپ می‌رود و احتمالا تا یک ماه دیگر به بازار کتاب می‌آید. هر چهار داستان از آثار تازه این نویسنده است.

به گزارش ایلنا، این نویسنده در توضیح بیشتر درباره این چهار داستان نیز بیان کرد: تمام چهار داستان به نوعی با هم مرتبط هستند و اساسا به همین دلیل این چهار داستان را برای مجموعه مذکور انتخاب کردم که فضایی یکسان داشته باشند. حاجی‌زاده ادامه داد: حتی در برخی داستان‌ها شخصیت‌ها نام ندارند و با ضمایر معرفی می‌شوند. در برخی دیگر از داستان‌ها نیز فقط با یک نشانه کوچک مثل رنگ مو یا تا حدی از نوع دیالوگ‌‌ها به شناخت و تمیز شخصیت‌ها کمک می‌کند.

این نویسنده درباره علت نمادین بودن این آثار گفت: سال‌ها بود دوست داشتم قصه یا رمانی بنویسم که در آن آدم‌ها از طریق عواطف؛ احساس و اندیشه‌های خود جلو بروند اما هیچ نشانه‌ خاص جفرافیایی یا فردی نداشته باشند که در این مجموعه آن را عملی کردم.

 

ارسال نظر