رسانه‌ها در شوک حادثه ویرجینیا

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۱۳
رسانه‌ها در شوک
حادثه ویرجینیا

 نیویورک تایمز:

 اکثر رسانه‌های امریکایی روز گذشته نیز توجه خود را به اتفاقات ویرجینیا اختصاص دادند. ماجرا از این قرار بود که گروهی روز شنبه برای تظاهرات در مخالفت با برچیده شدن یک مجسمه از پارکی در این شهر اجتماع کردند. در این تظاهرات یک خودرو ناگهان به میان جمعیت رفت که در این حادثه یک نفر کشته و تعداد زیادی دیگر زخمی شدند. در این میان واکنش شتاب‌زده ترامپ به بحث بسیاری از رسانه‌ها بدل شده است. کاخ سفید تلاش زیادی دارد که واکنش‌های شتاب‌زده ترامپ در موارد مختلف را رفع و رجوع کند اما به نظر می‌رسد صحبت‌های اخیر ترامپ در خصوص مسائل نژادپرستانه واکنش‌های زیادی به همراه داشته باشد.

  گاردین:

این روزنامه هم در گزارش اول خود به انتقاد سیاستمداران امریکایی از نحوه برخورد دونالد ترامپ، در حادثه کشته‌شدن یک زن در درگیری‌های ویرجینیا پرداخته است. به گزارش این روزنامه، منتقدان باور دارند که رییس‌جمهوری امریکا در نطق خود نتوانسته برخورد نژادپرستانه‌ سفیدپوستان را محکوم کند.

«کوری گاردنر»، سناتور جمهوری‌خواه، در شبکه توییتر خطاب به دونالد ترامپ نوشت: «آقای رییس‌جمهور، ما باید شّر را با نام خود بنامیم.» همچنین نانسی پلوسی، رهبر اپوزیسیون دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا، خواستار محکومیت صریح «جنبش برتری سفیدپوستان» از سوی دونالد ترامپ شد. خانم پلوسی جنبش برتری‌طلب سفیدپوستان را توهین آشکار به ارزش‌های امریکایی دانست. در مقابل این انتقادها، کاخ سفید واکنش نشان داد و اعلام کرد که دونالد ترامپ همه اشکال «خشونت، تعصب و نفرت» را محکوم کرده است. به گفته کاخ سفید این محکومیت شامل «جنبش برتری نژاد سفید»، «کوکلاکس‌‌کلان‌ها» و گروه‌های نئونازی نیز می‌شود. رد متهم که با خودرو خود به جمعیت مخالفان ضدنژادپرستی حمله کرده بود مظنون به داشتن ارتباط با گروه‌های نئونازی است.

  وال استریت‌ژورنال:

در ادامه اخبار درگیری‌ها در ویرجینیا، واشنگتن‌پست نیز گزارشی از رسیدن دامنه اعتراض‌ها به کاخ سفید منتشر کرده است. هزاران نفر در شهرهای واشنگتن و نیویورک به سکوت نژادپرستانه رییس‌جمهور امریکا در برابر رفتارهای خشونت‌بار طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان اعتراض کرده و شعار «رژیم ترامپ/ پنس باید برود» سر دادند. تظاهرات‌کنندگان در نیویورک، پلاکاردهایی به دست داشته‌اند که روی آن نوشته شده بود: «رژیم ترامپ/ پنس باید برود؛ دوباره نژادپرستان را هراسان کنیم؛ سفیدبرترپنداری را درهم بشکنیم.»

در شهر واشنگتن نیز، هزاران نفر از معترضان ابتدا مقابل کاخ سفید تجمع کرده و سپس به سمت «هتل بین‌المللی ترامپ» حرکت کردند. معترضان، بیرون هتل، شعار «شرمت باد» سر داده‌اند. ولی پلیس خیابان منتهی به این هتل را مسدود کرد. برخی معترضان، ساعاتی قبل‌تر در این منطقه تجمع کردند، اما پلیس آنها را به ترک منطقه وادار کرد.

 

ارسال نظر