پاسخ به تهدیدهای ترامپ

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۶۹
پاسخ به تهدیدهای ترامپ

 

 وال‌استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال گزارش اصلی خود را به پاسخ تهدیدهای ترامپ اختصاص داده و نوشته که «ترامپ هشدار یک مصیبت بزرگ، بزرگ» داده است. همچنین گزارش دوم این روزنامه به شرکت اوبر که مدیرعامل سابق آن متهم به فساد شده بود، مرتبط است و نوشته که سهامداران اوبر علیه مدیرعامل سابق اقامه دعوی کرده‌اند. اوبر نخستین خودرو کرایه‌یی مجازی است که کار خود را از ایالات‌متحده شروع کرده و شعب زیادی در کشورهای دیگر دارد.

 نیویورک تایمز

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز گزارش اول خود را با عنوان جالب «جنگ، ‌بیرون و درون» شروع کرده است. این گزارش در واقع به جنگ داخلی سوریه اختصاص دارد که به خاطر آن کودکان به‌دلیل عدم دسترسی به داروها جان خود را از دست می‌دهند.

مهم‌ترین جان‌سپاری کودکان در این گزارش پس از تلفات جنگی به بیماری‌هایی که درمان نمی‌شوند ازجمله سرطان برمی‌گردد. بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی جنگ داخلی سوریه که از هفت سال پیش آغاز شده تا پایان سال 2013 – آخرین آماری که در دسترس است– بیش از 5000 کودک کشته شده‌اند. این آمار مرگ و میر کودکان ناشی از جنگ را دربر نمی‌گیرد.

 گاردین

روزنامه بریتانیایی گاردین هم گزارش اول خود را به یک جنایتی که به کار اجباری در کشور پادشاهی متحد مربوط می‌شود اختصاص داده است. بنا بر گزارش این روزنامه، یک خانواده در آن کشور 18نفر را برای مدت 26 سال به بردگی گرفته بودند. این خانواده افراد بی‌خانمان یا ناتوان را به زور به کار بردگی واداشته بودند. گاردین در همین حال این اتفاق را بهانه‌یی کرد برای داستان «بردگی مدرن» که در اقصا نقاط جهان رخ می‌دهد. بنا بر این گزارش در سال 2016 حدود 3600 قربانی بردگی مدرن پیدا شدند. اینکه در این زمانه مدرن چطور برخی‌ها حاضر می‌شوند که این بردگی را قبول کنند، موضوعی است که رسانه‌ها به‌دنبال یافتن جواب برای آن هستند.

 واشنگتن پست

اما روزنامه واشنگتن‌پست آخرین شماره خود را به تهدیدهای کره‌شمالی علیه امریکا اختصاص داده است و نوشته که «جهان نفس خود را حبس کرد.» کره‌شمالی در آخرین تهدید خود اعلام کرده که طراحی پرتاب موشک علیه نزدیکی جزیره گوام را به پایان رسانده و منتظر دستور کیم جون اون است. در همین حال رسانه‌های امریکایی هم دستورالعمل‌های حفاظتی در برابر حملات احتمالی موشکی را منتشر کرده‌اند.

 

ارسال نظر