«خاطرات پاییزی» در پنجاب

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۹۳
«خاطرات پاییزی» در پنجاب

فیلم «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخر موسوی در ششمین حضور بین‌المللی خود راهی بخش اصلی مسابقه جشنواره فیلم در ایالت پنجاب هند می‌شود.

به گزارش مهر، فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» محصول مشترک ایران، جمهوری چک و اوکراین به کارگردانی علی فخر موسوی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده و ویکتور ویلهلم توانست جواز حضور در بخش اصلی مسابقه جشنواره «Lake view international film festival » در ایالت پنجاب هند را به دست آورد.

این جشنواره هر سال از ۲۸ آگوست (۶ شهریور ماه) به مدت ۱۰ روز در شهر پنجاب هند برگزار می‌شود. امسال ۶۰ کشور دنیا متقاضی حضور در بخش اصلی این جشنواره بودند که از میان آنها ۱۷ فیلم توانست مجوز ورود به بخش اصلی مسابقه این جشنواره را کسب کند.

فیلم «خاطرات پاییزی» عاشقانه‌یی ضد جنگ است که در بخش هنر و تجربه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و سی‌ و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت و در نوبت اکران پاییزی سینماهای گروه هنر و تجربه ایران قرار دارد. این فیلم تاکنون جوایز متعددی همچون دیپلم افتخار و نشان یادبود سازمان حمایت از قربانیان جنگ وابسته به سازمان ملل و اتحادیه اروپا، جشنواره بین‌المللی کرونا کارپات ۲۰۱۶، جایزه ارکیده طلایی و فیلم منتخب مردمی از جشنواره ترنپیل ۲۰۱۶ اوکراین را به دست آورده و فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی  «Dream City» ۲۰۱۶ بوده است. این فیلم قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آوارگی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند، در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌یی دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

نازنین احمدی‌شاهپورآبادی بازیگر زن نقش اصلی این فیلم است که در کنار دیگر بازیگران اروپای شرقی از جمله الکساندر ایگناتوشا، دمیتر لنارتوویچ، تاتیانا یوریکووا، گالینا یابلونسکا و نظر رگوش به ایفای نقش پرداخته است.

 

 

ارسال نظر