اجتناب از استفاده واژه «تغییرات جوی»

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۴۴
اجتناب از استفاده واژه «تغییرات جوی»

 گاردین

روزنامه بریتانیایی گاردین شماره دیروز خود را با یک افشاگری بی‌سابقه از دولت ترامپ منتشر کرد. تیتر یک این روزنامه به دستور دولت ترامپ به کارمندان وزارت کشاورزی اختصاص دارد که به آنها امر شده از واژه «تغییرات جوی» در کار خود پرهیز کنند و در عوض از «شدت هوا» استفاده کنند.

این روزنامه همچنین نوشته است که در مجموعه‌یی از ایمیل‌هایی که توسط گاردین به‌دست آمده و مابین کارکنان خدمات حفظ منابع طبیعی رد و بدل شده، نشان می‌دهد که دولت ترامپ تاثیر بسیار زیادی بر استفاده از زبان‌هایی که توسط کارکنان فدرال حول و حوش تغییرات جوی ردوبدل می‌شود گذاشته است.  براساس گزارش این روزنامه، مدیر بهداشت خاک وزارت کشاورزی فهرستی از واژه‌هایی که کارکنان در استفاده از آن باید اجتناب کنند و جایگزین آنها را آورده است. «تغییرات جوی» جزو واژه‌هایی است که باید از آن اجتناب کرد و در عوض آن می‌توان از «شدت هوا» استفاده کرد. همچنین به جای «تطبیق تغییرات جوی»، «انعطاف‌پذیری در افراط‌گری هوا» پیشنهاد شده است.

 نیویورک تایمز

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز هم به موضوع مدیر سیا پرداخته و اینکه این مدیر دیگر صبرش از مساله روسیه و دخالت‌های روسیه در انتخابات به سر آمده و عملا وارد سیاست شده است. به‌گزارش این روزنامه، مایک پمپئو مدیر سیا، در مقابل سوال دخالت روسیه که ماه گذشته از او شد در یک رفتار نادر دست‌هایش را به‌هم کوبید و گفت: نگاه کنید. این برای نوزدهمین‌بار است که شما دارید این سوال را می‌کنید. پیش از این، «مایک پمپئو»، مدعی شده بود: روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا به‌عنوان بخشی از تلاش‌های چند دهه گذشته اش برای «تضعیف دموکراسی امریکا» مداخله کرده است.

او گفته بود که این سخنان حمله دیگری به افکار عمومی آمریکا و اروپا است که صرفا با هدف باوراندن ترس موجود از روسیه در غرب، پیروی از سیاست‌های خصمانه، رقابت تسلیحاتی و نابودی آزادی عقیده بیان شده است. همچنین او در این‌باره ادعا کرده بود که روس‌ها از مدت‌ها پیش در انتخابات مداخله کرده‌اند و ما دهه‌هاست که شاهد مداخله روس‌ها برای تضعیف دموکراسی در امریکا هستیم.

 اشپیگل

مجله اشپیگل چاپ آلمان هم این شماره خود را به رسوایی‌هایی که خودرو‌سازان آلمانی در صنعت جهان به وجود آورده‌اند، اختصاص داده است و این‌طور نوشته «پایان اسطوره.» واقعیت آن است که یک زمانی «ساخت آلمان» برند و اعتباری در صنعت جهان داشت که حرف اول را می‌زد. اما بعد از آنکه رسوایی‌هایی که خودروسازی فولکس واگن در تقلب سوخت در امریکا کرد عملا به اعتبار «ساخت آلمان» خدشه‌یی وارد شد که این خود دستمایه‌یی شد که مجله اشپیگل آن را گزارش اصلی خود کرده است. روی جلد این مجله طرح بسیار جالبی است که می‌تواند بیانگر همان پایان اسطوره باشد.

 

ارسال نظر