واگذاری خودرو غیر‌ایمن

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۳۱
واگذاری خودرو غیر‌ایمن

 وال استریت ژورنال:

این روزنامه گزارش اول خود را به خودرو مسافربر «اوبر» و نا ایمنی که ایجاد کرده، اختصاص داده است. بنا بر گزارش این روزنامه «اوبر» در کشور سنگاپور آگاهانه خودروهای غیرایمن را به راننده‌های خود کرایه می‌دهد. بنا به نوشته وال استریت ژورنال از داشبورد یکی از این خودروها که «هوندا ویزل» بوده به دلیل اتصالی آتش بیرون آمده است. گزارش وال استریت ژورنال حاکی است که «اوبر» بیش از 1000دستگاه خودرو شرکت هیوندای که به دلیل نقص الکتریکی فراخوانده شده بود را خریداری کرده است و با اطلاع از این نقص و اینکه آنها نیاز به تعمیر دارند را به ‌طور لیزینگ به راننده‌های خود واگذار کرده است.

 

 نیویورک تایمز:

این روزنامه امریکایی گزارش اقتصادی خود را به کاهش نرخ بیکاری و افزایش شاخص بورس داو جونز در ایالات متحده اختصاص داده و این سوال را طرح کرده است که آیا این برای ترامپ می‌تواند اعتباری به وجود آورد؟ بنا بر گزارش وزارت کار امریکا در ماه جولای حدود 209هزار شغل ایجاد شده که بالاتر از انتظار اقتصاددانان وال استریت است و همین امر باعث شد که نرخ بیکاری در ماه مه ‌به 4.3درصد برسد که پایین‌ترین نرخ از سال 2001 به این طرف است. بنا بر نوشته این روزنامه دو نفر از بازرگانان فعال در امریکا ابراز امیدواری کرده‌اند که سیاست‌های ترامپ بتواند اقتصاد درحال رکود امریکا را رونق دهد. یکی از این بازرگانان که مهاجر هندی به نام راوین گاندی است، می‌گوید که در سال گذشته مخالف ترامپ اما اکنون امیدوار است که سیاست‌های اقتصادی‌اش موفق شود. همچنین یکی دیگر از بارزگانان به این روزنامه گفته که ترامپ تا حالا کاری نکرده اما امید را به اقتصاد تزریق کرده است.

 گلف نیوز :

روزنامه گلف نیوز که در دوبی منتشر می‌شود هم گزارش اصلی خود را به موضوع قطر اختصاص داده و می‌نویسد که دولت قطر به خارجیان مقیم خود پیشنهاد اقامت دایم داده است. بنا بر گزارش این روزنامه، ‌قطر که جمعیت مهاجر آن بالغ بر 88 درصد کل جمعیت آن است با این پیشنهاد می‌خواهد در برابر تهدیدات کشورهای حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی عملا هوادارانی را در خارج بیابد. وزارت کشورقطر کمیته‌یی به نام کمیته اعطای مجوز اقامت دائم تشکیل خواهد داد که وظیفه اش بررسی درخواست‌های دریافت مجوز اقامت دائم خواهد بود. خبرگزاری قطر افزود: دارنده مجوز اقامت دائم همچون هموطنان قطری از امکانات تحصیلی و درمانی مراکز دولتی برخوردار خواهد شد. کسی که مجوز اقامت دائم داشته باشد، پس از هموطنان قطری در اولویت استخدام در نهادهای نظامی و غیرنظامی خواهد بود. همچنین از حق خرید زمین و خانه و پرداختن به فعالیت های تجاری بدون نیاز به شریک قطری برخوردار خواهد بود.هر چند طرح اعطای مجوز اقامت دائم به اتباع خارجی مقیم قطر شامل اعطای تابعیت قطری به آنها نمی شود ولی اعطای همین مجوز تحولی بی سابقه در منطقه عرب نشین حاشیه خلیج فارس محسوب می شود.

 

ارسال نظر