اشتراک دیجیتال نیویورک‌تایمز از مرز 2 میلیون گذشت

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۷۸
اشتراک دیجیتال نیویورک‌تایمز از مرز 2 میلیون گذشت

گروه گوناگون   دو چالش جدی در عصر دیجیتال برای مطبوعات وجود دارد؛ خریده و خوانده نشدن. بنگاه‌های بزرگ رسانه‌یی برای غلبه بر این چالش، استراتژی‌های بلندمدتی با محور اقتصاد خبر، برای خود تعیین کرده‌اند؛ به این معنا که فعالیت‌های خاصی برای جذب مخاطبان و فروش بیشتر انجام می‌دهند. در سال 2011، نیویورک‌تایمز، مدل اشتراک دیجیتال خود را اعلام کرد.

در آن زمان بسیاری از کارشناسان، اقدام این روزنامه را غیرمعقول می‌دانستند، چراکه عقیده داشتند مردم هزینه‌یی برای محتوای دیجیتالی پرداخت نمی‌کنند. با گذشت زمان، نتیجه‌یی خلاف این پیش‌بینی ثابت شد.

به نظر می‌رسد ارائه طرح اشتراک دیجیتال در این سال، براساس پیش‌بینی‌هایی بود که از سرعت گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبر می‌داد.

طبق گزارش‌های به دست آمده، در همان نخستین سالی که این روزنامه طرح خود را ارائه کرد، نزدیک به 500 هزار اشتراک دیجیتال ثبت شد. پس از آن، تعداد مشترکان دیجیتال این روزنامه، به‌طور مداوم افزایش یافته و در پایان سال 2012، بیش از 700هزار اشتراک الکترونیک، برای این روزنامه به ثبت رسید.

در این زمان، نیویورک‌تایمز، به ارائه طرح‌هایی می‌پرداخت که بتواند جذابیت بیشتری برای مخاطبان خود داشته باشد. طرح‌هایی مانند راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و بخش‌های جدید در فضای مجازی.

همچنین ترمیم و به‌روز رسانی سرویس‌های دیجیتال نیز از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود که این روزنامه برای افزایش مخاطبان دیجیتال خود انجام می‌داد. به‌علاوه ارائه سرویس مجله‌های تعاملی، ترکیب شیوه‌های چندرسانه‌یی و ارائه موضوعات خاص از دیگر روش‌هایی بود که نیویورک‌تایمز برای حفظ خوانندگان خود ارائه کرد.

این طرح‌ها، اشتراک دیجیتال روزنامه نیویورک‌تایمز را در پایان سال 2013 نزدیک به 800 هزار مورد و در پایان سال 2014 تا یک‌میلیون مورد افزایش داد. در سال 2015، نیویورک‌تایمز مرز یک میلیون اشتراک را رد کرد و تا اواسط سال 2016، حدود یک میلیون و 300هزار اشتراک دیجیتال برای این روزنامه به ثبت رسید.

پس از انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهوری امریکا، رسانه‌های این کشور، با وجود مخالفت‌هایی که از سمت ترامپ صورت می‌گرفت به پوشش اخبار مربوط به انتخابات و حاشیه‌های آن در سطح گسترده‌یی پرداختند. نیویورک‌تایمز از مهم‌ترین روزنامه‌هایی بود که علاوه بر پوشش اخبار منتشر شده، افشاگری‌های متعددی نیز در مورد روابط داخلی و خارجی دونالد ترامپ و حلقه افراد وابسته به او انجام داد.

به نظر می‌رسد نشر چنین اخباری ازسوی این نشریه، یکی از مهم‌ترین دلایل مخاطبان این روزنامه بود. از اواسط سال 2016- پس از سرکار آمدن دونالد ترامپ- تعداد اشتراک‌های دیجیتال این روزنامه، افزایش چشمگیری داشت. در پایان سال 2016، مشترک‌های الکترونیک نیویورک‌تایمز به بیش از یک میلیون و 500 هزار مورد افزایش یافت. در 6 ماهه نخست سال 2017 نیز، بیش از 400هزار مشترک دیجیتال به این روزنامه اضافه شد. طبق آمار به دست ‌آمده در 3 ماهه گذشته، اشتراک‌های دیجیتال روزنامه نیویورک‌تایمز، 66 درصد افزایش داشت که از سال 2012 تاکنون، به بالاترین میزان افزایش خود رسیده است.

براساس استراتژی جدید، قرار است این روزنامه برنامه‌هایی با هدف دوبرابر شدن درآمد سالانه خود از محصولات دیجیتال ارائه دهد. برای رسیدن به این هدف، نیویورک‌تایمز روی طرح‌هایی متمرکز خواهد شد که مشارکت بیشتر خوانندگان و مخاطبان و درنتیجه جذب اشتراک بیشتر را موجب می‌شود. این روزنامه با عمر 164 ساله خود، یکی از نمونه‌های موفق رسانه‌هایی است که توانسته‌اند خود را با عصر دیجیتال همراه کنند و سود خود را در این عصر ببرند. نیویورک‌تایمز اکنون بیشترین مشترک آنلاین را در میان رسانه‌های هم‌تراز خود دارد.

 

ارسال نظر