میزبانی مردم «بُن» از آثار ایرانی

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۰۲
میزبانی مردم «بُن» از آثار ایرانی

در ۸۵روز برگزاری نمایشگاه «ایران؛ فرهنگ کهن بین آب و بیابان» و «باغ ایرانی» در موزه و تالار هنر و نمایش جمهوری فدرال آلمان در شهر بن، تاکنون بیش از ۱۴۰هزار نفر با ایران و فرهنگ کهن آن تا ابتدای دوره‌ اسلامی آشنا شده‌اند.

۴۴۶ شیء تاریخی ایران از موزه‌های مختلف کشور حدود چهار ماه است که در نمایشگاه «ایران؛ فرهنگ کهن بین آب و بیابان» و در موزه و تالار هنر و نمایش جمهوری فدرال آلمان در بن به سر می‌برند تا بهره‌یی هر چند کوچک از تاریخ ایران به سرزمین ژرمن‌ها نیز رسیده باشد، تاریخی که هر از گاهی پایش به این سرزمین باز می‌شود.

جبرئیل نوکنده، مدیرکل موزه‌ ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، استقبال آلمانی‌ها از این آثار ارزشمند و نفیس ایرانی در شهر بن را بسیار خوب توصیف می‌کند و می‌گوید: در ۸۵ روز گذشته از ابتدای افتتاح این موزه در شهر بن آلمان بیش از ۷۰هزار نفر از دو بخش نمایشگاه «ایران، فرهنگ کهن بین آبو و بیابان» و بخش «باغ ایرانی» استقبال کرده‌اند.

براساس آماری که مسوول «موزه و تالار هنر و نمایش جمهوری فدرال آلمان» در بن اعلام کرده است: «از ۱۴آوریل تا ۲۳جولای (اول مرداد) بازدید‌کننده از نمایشگاه به ۷۷هزار و ۳۴۵ نفر و تعداد بازدید از باغ ایرانی به ۷۱هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. در واقع براساس این آمار به‌طور متوسط ۹۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه در شرایطی به این رقم رسیده است که این تالار روزهای دوشنبه هر هفته تعطیل است و می‌گوید: از نظر طرف آلمانی نمایشگاه «ایران، فرهنگ کهن بین آب و و بیابان» و بخش «باغ ایرانی» یکی از قابل‌توجه‌ترین و پراستقبال‌ترین نمایشگاه‌ها تا امروز در این تالار در شهر بن بوده است. نوکنده همچنین در پاسخ به این پرسش که از ابتدای برگزاری این نمایشگاه صحبت‌هایی مبنی بر احتمال انتقال نمایشگاه «ایران، فرهنگ کهن بین آب و بیابان» به کشورهای دیگر مطرح می‌شد، بیان می‌کند: تا امروز به صورت 100درصد مطمئن هستیم که این نمایشگاه تا ۲۰ آگوست یعنی پایان مرداد در موزه و تالار هنر و نمایش جمهوری فدرال آلمان در شهر بن برپاست و پس از آن به‌طور قطع به ایران بازگردانده می‌شود.

 

ارسال نظر