منابعی که بار هزینه‌های کالج را کم می‌کند

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۴۴
منابعی که بار هزینه‌های کالج را کم می‌کند

گروه گوناگون|

 در تعطیلات، صحبت کردن در مورد هزینه مدارس فرزندان، بیهوده به نظر می‌رسد اما خانواده‌هایی که فرزندان‌شان در ماه آینده به کالج می‌روند، نگرانی‌های بسیاری از تامین هزینه‌های آنها دارند. در این باره، یافتن راه‌حل‌هایی برای آنکه هزینه‌های تحصیل فرزندان کاهش یافته و بتوان در آن صرفه‌جویی کرد، همیشه مورد توجه والدین قرار می‌گیرد.

آن‌طور که گزارش سی‌ان‌ان نشان می‌دهد، برای پوشش هزینه‌های تحصیلی، سه منبع درآمد اصلی وجود دارد؛ بورس تحصیلی، وام‌هایی که به محصل‌ها اختصاص می‌یابد و مهم‌تر از همه درآمد خانواده‌ها و پس‌انداز والدین.

در تازه‌ترین گزارش به دست‌آمده، نحوه پرداخت هزینه‌های تحصیلی سالانه دانشجو در دوران کالج، توسط والدین منتشر شده است.

هزینه طول دوران کالج برای هر خانواده حدود 23هزار و 757 دلار برآورد شده است. بخش عمده‌یی از این هزینه، توسط بورس‌های تحصیلی و حمایت‌های کالج‌ها پرداخت می‌شود. سهم بورس تحصیلی در هزینه‌های دوران کالج، حدود 8هزار و 400دلار برآورد شده است. خوشبختانه، مهم‌ترین منبع مالی، بورس تحصیلی و کمک‌های مالی از سوی دانشکده‌هاست که نیاز به بازپرداخت ندارد و تقریبا حدود 35درصد از هزینه‌های تحصیلی را در یک خانواده متوسط پوشش می‌دهد. در این میان، وام‌های تحصیلی هم که به دانشجویان اختصاص می‌یابد تا میزان قابل‌توجهی هزینه‌ سالانه خانواده‌ها را در دوران تحصیل فرزندشان کاهش می‌دهد. این وام‌ها مبلغی حدود 6 هزار و 370 دلار، به‌عنوان‌ کمک‌ هزینه‌های تحصیلی دراختیار دانشجویان قرار می‌دهد. وام‌های دانشجویی، با بهره‌یی بسیار پایین‌تر از سایر وام‌ها دراختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. همچنین در بسیاری از دانشگاه‌ها، وام‌هایی سازمانی ایجاد شده که از طریق آن، دانشگاه ضمانت دانشجو را برعهده می‌گیرد. در این حالت، حتی مهاجرانی که در کشورهای دیگر ادامه تحصیل می‌دهند و ضامنی برای دریافت وام ندارند، از مزایای وام دانشجویی بهره می‌برند.

پس‌انداز والدین نیز یکی از مهم‌ترین منابع مالی دانشجویان در دوران تحصیل شناخته می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها، با تصویر آینده‌یی روشن برای فرزندان‌شان، آنها را به ادامه تحصیل تشویق می‌کنند. در این میان، بسیاری از والدین، حاضرند برای هزینه‌های تحصیل فرزندان خود، از تفریحات و مخارج غیرضروری‌شان چشم‌پوشی کرده و با صرفه‌جویی، بتوانند از عهده هزینه‌های کالج فرزندان‌شان بر آیند. تقریبا در یک خانواده متوسط، حدود 5هزار و 527 دلار از مجموع هزینه‌های سالانه تحصیل در دوران کالج یک دانشجو، از صرفه‌جویی و درآمد والدین تامین می‌شود. هر چند که ممکن است فرزندان نیز در کنار تحصیل خود، گاهی در مشاغلی پاره‌وقت فعالیت داشته باشند. بنابراین پس‌اندازهای دانشجویان و درآمد آنها نیز می‌تواند در هزینه‌های تحصیلی دوران کالج که خانواده‌ها پرداخت می‌کنند، تاثیرگذار باشد. در یک خانواده با درآمدی متوسط، پس‌انداز‌های دانشجویان حدود 2.569 دلار از مجموع هزینه‌های سالانه دوران تحصیل را تامین می‌کند.

مورد دیگری که در تامین هزینه‌های تحصیل در خانواده‌های متوسط به آن اشاره شده، کمک دوستان و آشنایان است. این کمک گاهی به‌صورت قرض ‌دادن مبالغی به‌عنوان کمک‌هزینه به دانشجوست. همچنین گاهی بستگان با دراختیار قرار دادن محل اسکان به دانشجویانی که در شهری غیر از محل زندگی خود تحصیل می‌کنند، هزینه‌های تامین مسکن آنها را کاهش می‌دهند. در خانواده‌هایی با درآمد متوسط که فرزند محصل دارند، حدود 901دلار از مجموع هزینه‌های کالج در یک سال، با کمک مالی بستگان و آشنایان تامین می‌شود.

بنا بر این، باتوجه به وام‌ها و تسهیلاتی که دراختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، خانواده‌ها راحت‌تر می‌توانند به آینده فرزندان خود بپردازند و آنها را برای طی مدارج عالی تشویق کنند.

 

ارسال نظر