بازگشت طالبان به مناطق آزادشده افغانستان

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۷۵
بازگشت طالبان به مناطق آزادشده افغانستان

 واشنگتن ‌پست:

بار دیگر گروه طالبان، به مناطق آزادشده در افغانستان بازگشته‌اند. طبق گزارش واشنگتن ‌پست پیش از این مناطق بسیاری در این کشور، توسط نیروهای امریکایی از حضور طالبان پاک‌سازی شده بود که خبرها، حاکی از حضور مجدد این نیروها در شهرهای افغانستان است. بسیاری از کارشناسان، حضور مجدد طالبان را ضعف نیروهای مرکزی می‌دانند. همچنین در بسیاری از موارد، به نظر می‌رسد که نیروهای امنیتی افغانستان نیز به‌راحتی طالبان را پذیرفته و مقاومتی در برابر آنها ندارند. پیش از این گفته شده بود که حملات طالبان به مناطق مختلف افغانستان به‌ویژه شمال، مرکز و جنوب این کشور در ماه گذشته تشدید شده و در ولایت قندهار نیز درگیری‌ در شهرستان‌های نیش و شاه ولیکوت افزایش یافته است. در پی تشدید حملات طالبان به ولایت فاریاب در شمال افغانستان و سقوط روز گذشته شهرستان کوهستان در این ولایت نیز، حدود ۱۳۰ پلیس به این گروه تسلیم شده‌اند.

 فیگارو:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از جدایی‌طلبان کاتالونیا در مادرید منتشر کرد. فیگارو در این گزارش نوشت، جدایی‌طلبان کاتالونیا با تظاهرات در مادرید خواستار استقلال از اسپانیا شدند. همچنین دولت اسپانیا به کاتالونیا هشدار داده که در صورت استفاده از منابع دولتی و عمومی برای برگزاری همه‌پرسی استقلال، دسترسی این منطقه به منابع مالی دولتی قطع خواهد شد. پیش از این، احزاب جدایی‌خواه کاتالونیا، لایحه‌یی آماده کرده‌ بودند که براساس آن، در صورتی که مردم این منطقه در همه‌پرسی ماه اکتبر رای به استقلال آن از اسپانیا بدهند، کاتالونیا می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت اعلام استقلال کند. این لایحه در حالی آماده شده که هنوز برگزاری همه‌پرسی ماه اکتبر

کاتالونیا قطعی نیست.

 دالاس مورنینگ نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از مهاجران کشته شده در یک تریلی در تگزاش منتشر کرد. طبق این گزارش، تعداد کشته‌شدگان به 9 نفر رسیده است. این تریلی در سن‌آنتونیو ایالت تگزاس، به جرم قاچاق تعدادی مهاجر غیرقانونی توقیف شد. در این میان 30 مهاجر زخمی نیز در این کامیون حضور داشتند و تعداد کشته‌شدگان تاکنون 9 نفر اعلام شده است. علت کشته شدن آنها، گرمازدگی و کم‌آبی بوده که 17 نفر از مجروحان نیز در بیمارستان بستری شده و حال آنها وخیم گزارش شده است. رییس پلیس محلی در این باره اعلام کرده که احتمالا موضوع قاچاق انسان در میان بوده و از دستگیری راننده 60 ساله این تریلی که از اهالی فلوریداست، خبر داد. گفته می‌شود که دست‌کم 39نفر داخل تریلر این کامیون بودند که در میان آنها جسد دو کودک، کشف شده است. رسانه‌های امریکایی روز گذشته علت افزایش دمای داخل تریلی که منجر به کشته شدن این افراد شد را از کار افتادن دستگاه تهویه مطبوع اعلام کرده بود.

 

ارسال نظر